۰ نفر

اختلال در صادرات نفت روسیه؛

قیمت نفت به دلیل نگرانی های عرضه بالا می رود

۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۴۷
کد خبر: 705219
قیمت نفت به دلیل نگرانی های عرضه بالا می رود

قیمت نفت پس از نگرانی مدیران صنعت در مورد محدودیت ظرفیت مازاد در بازار و عدم اطمینان در مورد عرضه روسیه در حالی که تقاضا از سوی بزرگترین واردکننده نفت خام چین در حال بهبود است، افزایش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از رویترز؛ معاملات آتی نفت برنت پس از 0.4 درصد افزایش در روز دوشنبه، 24 سنت یا 0.28 درصد افزایش یافت و به 86.42 دلار در هر بشکه تا ساعت 0405 GMT رسید.نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از افزایش 1 درصدی در جلسه قبل، با 23 سنت یا 0.29 درصد افزایش، به 80.69 دلار در هر بشکه رسید.قیمت برنت برای ششمین جلسه متوالی در مسیر افزایش قرار دارد که طولانی‌ترین دوره رشد از ماه می 2022 است که با امید به بهبود تقاضای چین و با افزایش ظرفیت پالایشی جدید در آسیا و خاورمیانه و فراوری بیشتر نفت خام تقویت شده است.

ویوک دار، تحلیلگر بانک Commonwealth استرالیا در یادداشتی گفت: نگرانی‌های عرضه که به افزایش قیمت نفت در یک شب کمک کرد، احتمالاً از اظهارات مدیرعامل شورون ناشی می‌شود که «ظرفیت نوسان زیادی» در بازارهای نفت وجود ندارد. کلید ناشناخته برای سال 2023، اختلال در صادرات نفت و محصولات پالایش شده روسیه خواهد بود.

مایک ویرث، مدیر اجرایی شرکت شورون (CVX.N) گفت: کشتی‌های حامل نفت خام و محصولات روسیه اکنون باید مسافت‌های طولانی‌تری را طی کنند تا به بازارهای غیرتحریمی برسند، در حالی که ذخایر نفت و نوسانات عرضه محدود است و بازار جهانی را در برابر هرگونه اختلال غیرمنتظره عرضه آسیب‌پذیر می‌کند.معامله گران مشتاقانه منتظر داده های تجارت نفت چین برای ژانویه و فوریه اواخر روز سه شنبه هستند و به دنبال سیگنال‌هایی از بهبود تقاضا پس از لغو کنترل‌های همه گیر در اواخر سال گذشته توسط پکن هستند.

نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد که در ایالات متحده، انتظار می‌رود گزارش‌های این هفته از موجودی‌های نفت خام و محصولات در هفته منتهی به 3 مارس کاهش داشته باشد.این می‌تواند اولین کاهش در 10 هفته گذشته باشد، با در نظر گرفتن اطلاعات رسمی قبلی اداره اطلاعات انرژی.

گزارش‌های هفتگی موسسه نفت آمریکا، یک گروه صنعتی، در ساعت 4:30 بعد از ظهر ارائه می شود. ET (2130 GMT) در روز سه شنبه و ساعت 10:30 صبح (1530 GMT) چهارشنبه از اداره اطلاعات انرژی.برای باقی مانده ماه مارس، انتظارات تحلیلگران قیمت برای معیارهای نفت صعودی باقی می‌ماند.

ادوارد مویا از OANDA در یادداشتی به مشتریان گفت: "بازار نفت در حال نزدیک‌تر شدن به پایین‌ترین محدوده معاملاتی اخیر خود بود و به نظر می‌رسد که ریسک‌های افزایشی بیش از حد باعث می‌شود قیمت‌ها در حال حاضر به راحتی بالاتر از سطح 80 دلار باقی بمانند."وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، گفت که برنت احتمالاً تا پایان ماه در محدوده 80.72 دلار و 93.44 دلار باقی خواهد ماند، زیرا "به نظر می رسد در یک کانال افزایشی در حال افزایش است".