۰ نفر

رییسی به پارس جنوبی رفت

۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۰۴
کد خبر: 704266
رییسی به پارس جنوبی رفت

رییس‌جمهوری با بیان اینکه بوشهر در حوزه انرژی حرف اول را در کشور و شاید در منطقه می‌زند، گفت: بوشهر در حوزه‌های دیگر هم می‌تواند سرآمد باشد، در حوزه اقتصاد دریا، اقتصاد کشاورزی و در بسیاری زمینه‌های دیگر بوشهر از جایگاه مهمی برخوردار بوده و از همه مهم‌تر مردمی پرتلاش دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  ابراهیم رییسی امروز (پنجشنبه، ۱۱ اسفندماه) در بدو ورود به استان بوشهر به‌منظور انجام دومین سفر استانی دولت مردمی و در فرودگاه خلیج فارس عسلویه در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: استان بوشهر ظرفیت‌های بسیاری دارد که یکی از آن ظرفیت‌ها نیروی انسانی کارآمد این استان است.

او با بیان اینکه بوشهر در حوزه انرژی حرف اول را در کشور و شاید در منطقه می‌زند، افزود: نسبت به حوزه‌های دیگر هم بوشهر استانی است که می‌تواند سرآمد باشد. در حوزه اقتصاد دریا، در حوزه اقتصاد کشاورزی و در بسیاری زمینه‌های دیگر بوشهر از جایگاه مهمی برخوردار بوده و از همه مهم‌تر مردمی پرتلاش دارد.

رییسی گفت: افزون بر بازدید از پروژه‌ها، در دور نخست سفرها امکان برگزاری دیدارهای مردمی فراهم نبود، اما در این سفر دیدارهای مردمی هم خواهیم داشت.

وی گفت: در این سفر هم مصوبه‌های سفر پیشین را پیگیری خواهیم کرد تا ببینیم تا چه اندازه به نتیجه رسیده و هم موارد تازه و نیازهای مهمی که با نظرخواهی از مسئولان استان بررسی شده است، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رییس‌جمهوری در این سفر پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی را به‌عنوان ایرانی‌ترین فاز این مجمتع عظیم گازی افتتاح خواهد کرد. پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی آخرین مجتمع پالایشگاهی در حال توسعه پارس جنوبی است که مراحل ساخت و راه‌اندازی آن از سوی شرکت نفت و گاز پارس به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران ازسوی مجموعه‌ای از پیمانکاران داخلی به رهبری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) انجام شده است.

مجتمع پتروشیمی پارس گلایکول با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۵۵۰ هزار تن، واحد دوم از مجموعه ASU2 (واحد هوای فشرده) شرکت دماوند انرژی عسلویه، مخازن نه‌گانه فاز دوم مخازن سبز پتروشیمی عسلویه با ظرفیت ذخیره‌سازی ۴۱۴ هزار مترمکعب فرآورده‌های پتروشیمیایی، واحد دوم نیروگاه سیکل ترکیبی بعثت هم از جمله طرح‌های توسعه‌ای است که امروز به دستور رییس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسند.