۰ نفر

علی عسگری در گفت و گو با اقتصادآنلاین؛

در کنترل کیفیت دانش ‌بنیا‌ن ها بی‌ ر‌حمانه عمل می‌ کنیم

۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱
کد خبر: 701260
در کنترل کیفیت دانش ‌بنیا‌ن ها بی‌ ر‌حمانه عمل می‌ کنیم

مدیرعامل هلدینگ «خلیج فارس» می‌گوید: ما شرکت‌های دانش‌بنیان را به کار می‌گیریم، به آن‌ها اعتماد کرده و قراردادهای محکمی منعقد می‌‌کنیم اما در کنترل کیفیت به شکل بی‌ر‌حمانه عمل می‌کنیم تا آن‌ها خوب بار بیایند و با کیفیت رشد کنند.

اقتصاد آنلاین_نجمه جمشیدی؛ قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی‌ها و تکمیل زنجیره ارزش، مهم‌ترین چالش‌های صنعت پتروشیمی کشور است که «خلیج فارس» بزرگ‌ترین هلدینگ نفت و پتروشیمی کشور را نیز درگیر خود کرده است. علی عسگری در گفت‌وگو با «اقتصادآنلاین» تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین‌دستی را نخستین و مهم‌ترین راهبرد این هلدینگ می‌داند و می‌گوید: «در یک سال گذشته روی توسعه صنایع پایین‌دستی مطالعات بسیاری انجام شده است. پس از مطالعه، حدود 90 شرکت پتروشیمی هایتک را شناسایی کردیم که برای 60 شرکت پتروشیمی‌ در حال تهیه فاینانس و موارد دیگر هستیم و پس از آن طرح‌های توسعه پایین‌دستی را پیاده‌سازی می‌کنیم.»

افزایش تورم درپی افزایش خوراک پتروشیمی‌ها

علی عسگری با اشاره به اینکه جایگاه صنعت پتروشیمی دارای تراز بالایی است و امیدواریم تلاطماتی که روی قیمت‌گذاری‌ها و خوراک پیش می‌آید، آسیبی به روند پتروشیمی‌های وارد نکنند، یادآور می‌شود: «واقعیت این است هنگامی‌که پتروشیمی‌ها سود می‌کنند اخلاق و فرهنگشان این است که در داخل کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند و سودآوری آنها در جهت پیشرفت این صنعت و کشور است.برخی تلاش‌ها‌ برای افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها انجام شده است، اگر این افزایش رخ دهد‌، موجب تحمیل تورم به کشور خواهد شد.»

دعوت از دانش‌بنیان‌ها برای همکاری با هلدینگ «خلیج فارس»

عسگری درباره‌ی همکاری و تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان می‌گوید: «ما درخصوص حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی توصیه نمی‌کنیم بلکه عمل می‌کنیم. ما شرکت‌های دانش‌بنیان را به کار می‌گیریم، به آن‌ها اعتماد کرده و قراردادهای محکمی منعقد می‌‌کنیم اما در کنترل کیفیت به شکل بی‌ر‌حمانه عمل می‌کنیم تا آن‌ها خوب بار بیایند و با کیفیت رشد کنند. همچنین از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی برای حضور و سرمایه‌گذاری در هفت پارک پتروشیمیایی دعوت می‌کنم.»م

کلنگ‌زنی پارک‌های پتروشیمیایی به‌زودی

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به مکان‌یابی و جانمایی و آماده‌سازی برای هفت پارک پتروشیمیایی انجام شده، عنوان می‌کند: «زیرساخت‌ها برای احداث آنها درحال اجراست و به‌زودی بتحضور رئیس جمهور کلنگ‌زنی خواهند شد.»

تفاهم‌نامه با شرکت‌های کوچک

عسگری با اعلام اینکه بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه در حاشیه چهارمین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی امضاء شده است، می‌گوید: «نکته مهم امضای این تفاهم‌نامه‌ها با شرکت‌های کوچک است. انعقاد تقاهم‌نامه و قرارداد با شرکت‌های کوچک موجب دلگرمی و توسعه صنایع می‌شود.»

امضای ۱۳ هزار میلیارد تفاهم‌نامه

مدیرعامل هلدینگ «خلیج فارس» در پایان عنوان می‌کند: «درسال نخست برگزاری این نمایشگاه ۷۳۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه منعقد شد. سال گذشته نیز این تفاهم‌نامه‌ها به ۷ هزار میلیارد تومان رسید اما امسال شاهد رشد چشم‌گیری در این‌باره بودیم. امسال در بخش تفاهم‌نامه با شرکت‌های تولیدی ۹ هزار میلیارد تومان و پروژه‌ها چهار هزار میلیارد تومان و در مجموع ۱۳ میلیارد تومان، تفاهم‌نامه امضاء می‌شود.»