۰ نفر

تورم آمریکا قیمت نفت را کاهش داد

۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۰۲
کد خبر: 701070
تورم آمریکا قیمت نفت را کاهش داد

قیمت نفت خام هفته را با کاهش آغاز کرد چرا معامله‌گران منتظر آخرین وضعیت تورم از سوی ایالات متحده و قیمت‌های بازار در برنامه‌های اعلام شده روسیه برای کاهش نیم میلیون بشکه‌ای تولید نفت هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین به نقل از اویل پرایس، اداره آمار کار فردا گزارش شاخص قیمت مصرف کننده خود را برای ژانویه منتشر می‌کند، اما تجدید نظر در ارقام دسامبر منتشر شده در جمعه گذشته نشان داد که CPI برای آخرین ماه سال 2022 در واقع به جای کاهش، افزایش یافته است.

بر اساس نظرسنجی‌ها،‌ نرخ ماه ژانویه توسط تحلیلگران 0.4 درصد است

علاوه بر نگرانی‌ها در مورد تورم ایالات متحده و تأثیر آن بر تقاضای نفت، معامله‌گران نیز منتظر اخبار فدرال رزرو در این هفته هستند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد OANDA به رویترز گفت: «قیمت‌های نفت در حال کاهش است زیرا معامله‌گران انرژی چشم‌انداز بالقوه ضعیف‌تر تقاضای نفت خام را پیش‌بینی می‌کنند، زیرا یک گزارش تورم محوری می‌تواند فدرال رزرو را مجبور کند سیاست‌های خود را با شدت بیشتری تشدید کند.»

در همین حال، اعلام کاهش تولید روسیه که به افزایش قیمت نفت در هفته گذشته کمک کرد، روند خود را طی کرد و تحلیلگران اشاره کردند که چنین کاهشی قبلاً قیمت‌گذاری شده بود.