۰ نفر

با آغاز ممنوعیت اروپا بر واردات روسیه؛

قیمت گازوئیل آمریکا کاهش یافت

۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹
کد خبر: 700635
 قیمت گازوئیل آمریکا کاهش یافت

به گفته تحلیلگران، قیمت گازوئیل در این ماه کاهش یافته است و ممکن است پایین‌تر هم بیاید؛ کاهش غیرمنتظره ای که همزمان با آغاز ممنوعیت واردات سوخت از روسیه و بریتانیا و اتحادیه اروپا بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین به نقل از رویترز، کاهش تقاضا در پس افت قیمت به ایالات متحده اجازه داد تا سهام خود را به خصوص در امتداد ساحل شرقی بازسازی کند که در آن عرضه کمیاب شش ماه پیش چشم انداز محدود کردن صادرات ایالات متحده را افزایش داد. قیمت‌های پایین‌تر می‌تواند نگرانی‌های تورمی را که سرمایه گذاران را به خود مشغول کرده است کاهش دهد.

سوخت‌های تقطیر - از جمله نفت گرمایش، سوخت جت و گازوئیل - در بیشتر سال 2022 کمبود داشتند، زیرا تعطیلی پالایشگاه‌ها و تقاضای زیاد با هم ترکیب شده و قیمت‌ها را بالا می‌برد. معاملات آتی نفت گرمایش در اواخر آوریل به 5.14 دلار در هر گالن رسیده بود و تا این ماه عمدتاً بالای 3 دلار در هر گالن باقی مانده بود.

تا حدی، خریداران اروپایی خرید فرآورده‌های نفتی روسی را قبل از ممنوعیت واردات که در 4 فوریه اعمال شد، افزایش دادند. زمستان نسبتاً گرم در سراسر ایالات متحده و اروپا و کاهش فعالیت حمل و نقل تجاری، تقاضا را کاهش داد.

این عوامل به افزایش ذخایر آمریکا در این هفته به 120.5 میلیون بشکه کمک کرد که بالاترین سطح در یک سال گذشته است.

تقاضای دیزل توسط کامیون داران در پایان سال جاری کاهش یافت زیرا تورم بالا بر تقاضای ایالات متحده برای کالا تأثیر گذاشت. شاخص حمل و نقل کاس که محموله‌های بین کشوری را اندازه گیری می کند، برای ماه دسامبر، 3.9 درصد کاهش سالانه در محموله ها را نشان می‌دهد.

به گفته پاتریک دی هاان، تحلیلگر نفت در GasBuddy، انتظار می رود تقاضا برای سوخت جت، قبل از تعطیلات تابستانی افزایش یابد.

پالایشگاه‌ها همچنین برنامه‌ای برای توقف طولانی‌مدت در تأسیسات خود دارند که این پتانسیل را دارد تا در دو ماه آینده مجدداً موجودی انبارها کاهش یابد.