۰ نفر

در صورت تمدید قرارداد بلند مدت با قطر؛

هند خواهان ۱۲میلیون ظرفیت اضافه ال ان جی است

۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۰۰
کد خبر: 700112
هند خواهان ۱۲میلیون ظرفیت اضافه ال ان جی است

پترونت هند بر اساس قرارداد بلندمدت قطر به دنبال ال ان جی بیشتر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین به نقل از رویترز، مدیر اجرایی این شرکت گفت: پترونت، بزرگترین واردکننده گاز هند در صورت تمدید قرارداد بلندمدت خود با قطر، به دنبال تأمین سالانه 1 میلیون تن گاز طبیعی مایع اضافی خواهد بود.

پترونت که در حال حاضر LNG از قطر را با قیمت 16 دلار در هر میلیون واحد حرارتی بریتانیا (mmbtu) خریداری می‌کند، تا پایان سال جاری فرصت دارد قرارداد خود را تمدید کند.

واردات LNG هند برای دومین سال متوالی در سال 2022 کاهش یافت، که عمدتاً به دلیل واردات کمتر توسط شرکت‌های آب و برق بود زیرا این کشور تولید برق با سوخت زغال سنگ را به قیمت گاز طبیعی افزایش داد.

این کشور تشنه انرژی انتظار دارد نفوذ عمیق‌تر توزیع گاز شهری به افزایش تقاضای LNG در سال‌های آینده منجر شود.

سینگ، مدیر اجرایی پترونت گفت: «این شرکت که در حال حاضر 1.42 میلیون تن در پاس LNG از پروژه اکسون موبیل در استرالیا خریداری می‌کند، 0.6 میلیون تن در هر ساعت بر اساس قرارداد از سال 2025 تا 2026 دریافت خواهد کرد.»

او گفت که علاوه بر 2.02 میلیون تن در پاس که تا سال 2025-2026 از گورگون وارد می‌کند، پترونت 0.6 میلیون تن در پاس دیگر از گرگون به دنبال خواهد داشت و افزود که هنوز جدول زمانی برای محموله‌ها نهایی نشده است.

سینگ بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت: پترونت به دنبال پیوند LNG خریداری شده تحت قراردادهای بلندمدت با شاخص‌های جهانی گاز بود.

این واردکننده گاز به دنبال افزایش بیش از 53 درصدی ظرفیت پایانه‌های LNG خود از جمله افتتاح اولین پایانه در سواحل شرقی هند، در سال‌های آینده است.

این شرکت دولتی در حال حاضر دارای یک پایانه LNG با ظرفیت 17.5 میلیون تن در پاس در داهج در ایالت غربی گجرات و یک کارخانه با ظرفیت 5 میلیون تن در پاس در کوچی در جنوب هند است و سومین ترمینال خود را در گوپالپور در شرق ایالت اودیشا را می‌سازد.

سینگ گفت: «ما به دنبال 12 میلیون تن LNG ظرفیت اضافه هستیم.»