۰ نفر

بازدید مقام معظم رهبری از غرفه نفت در نمایشگاه توانمندی های تولید داخل

۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۳۹
کد خبر: 698076
بازدید مقام معظم رهبری از  غرفه نفت در نمایشگاه توانمندی های تولید داخل

رهبر معظم انقلاب در جریان بازدید سه ساعته از نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل از غرفه وزارت نفت بازدید کردند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شانا، جواد اوجی، وزیر نفت، در جریان این بازدید درباره پیشرفت‌های صنعت نفت و اقدام‌ها و برنامه‌های وزارت نفت برای دانش‌بنیان شدن این صنعت، افزایش سه برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان طرف قرارداد با صنعت نفت همچنین تولید بار اول تجهیزات مهم و راهبردی این صنعت، برنامه‌های توسعه صنعت با استفاده از سرمایه‌های داخلی و خارجی و پیشی گرفتن تعداد سازندگان تجهیزات از واردکنندگان برای نخستین بار و قراردادها و تفاهم‌نامه‌های مهم صنعت نفت توضیحاتی ارائه کرد.

در این نمایشگاه بخشی از توانمندی‌های صنعت نفت در حوزه هایی همچون تولید تجهیزات پیشرفته سرچاهی، رشته‌های درون چاهی، کلدباکس، ابزار دقیق، توربوکمپرسورهای پیشرفته، کاتالیست‌ها، تجهیزات مورد استفاده در صنایع پتروشیمی، حفاری و دیگر تجهیزات مهم مورد نیاز صنعت نفت به نمایش گذاشته شده است.

موضوع‌های مربوط به سیاست‌گذاری در حوزه های کلان صنعت نفت، بهینه‌سازی مصرف انرژی، سرمایه‌گذاری و برنامه‌های آینده، ساخت تجهیزات و دانش‌بنیان کردن صنعت نفت در این نمایشگاه ارائه شد.

نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل با موضوع توانمندی‌های صنعتی کشور در محل حسینیه امام خمینی برپا شده است و رهبر معظم انقلاب روز شنبه (هشتم بهمن‌ماه) بازدیدی سه ساعته از این نمایشگاه داشتند.