۰ نفر

در صورت عرضه قوی روسیه، قیمت نفت روند کاهشی خواهد داشت

۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۵۸
کد خبر: 697893
در صورت عرضه قوی روسیه، قیمت نفت روند کاهشی خواهد داشت

قیمت نفت در روز جمعه کاهش یافت و پایان هفتگی خود را ثابت به پایین‌تر کرد زیرا نشانه‌هایی از عرضه قوی نفت روسیه، آمارهای رشد اقتصادی آمریکا را بهتر از حد انتظار، حاشیه‌های متوسط پالایشگاهی قوی و امید به بهبود سریع تقاضای چین جبران می‌کند

.به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین به نقل از رویترز، قراردادهای آتی برنت 81 سنت یا 0.9 درصد کاهش یافت و به 86.66 دلار در هر بشکه رسید که تنها 3 سنت بیشتر از تسویه هفته گذشته بود. قیمت نفت خام آمریکا 1.33 دلار یا 1.6 درصد کاهش یافت و به 79.68 دلار رسید که 2 درصد کمتر در هفته گذشته بود.

همچنین معامله گران ممکن است بارگیری نفت خام اورال و KEBCO از Ust-Luga طی یکم تا دهم فوریه از 0.9 میلیون تن به 1.0 میلیون تن افزایش دهند.

بارگیری نفت از بنادر بالتیک روسیه در ماه دسامبر 50 درصد افزایش می‌یابد زیرا فروشندگان تلاش می‌کنند تقاضای قوی در آسیا را برآورده کنند و از افزایش قیمت جهانی انرژی بهره مند شوند.

جان کیلداف، شریک Again Capital LLC در نیویورک گفت: «اگر عرضه روسیه تا ماه آینده همچنان قوی باشد، احتمالاً نفت به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد.»

او افزود که سود پیش از آخر هفته نیز ممکن است باعث کاهش قیمت‌ها شده باشد.

شرکت خدمات انرژی Baker Hughes Co BKR.O در گزارش خود در روز جمعه اعلام کرد که شرکت‌های انرژی ایالات متحده در این هفته دکل‌های نفت و گاز طبیعی را در 771 دکل ثابت نگه داشته‌اند.

در همین حال، نمایندگان اوپک پلاس هفته آینده برای بررسی سطح تولید نفت خام دیدار خواهند کرد و منابعی از گروه تولیدکننده نفت انتظار دارند که سیاست فعلی تولید تغییری نکند.