۰ نفر

افزایش صادرات نفت خام روسیه از بندر بالتیک

۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۲۷
کد خبر: 697115
افزایش صادرات نفت خام روسیه از بندر بالتیک

با افزایش تقاضای نفت آسیایی، بارگیری نفت خام روسیه از بنادر بالتیک در مسیر افزایش 50 درصدی از دسامبر تا ژانویه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین به نقل از اویل پرایس، بارگیری نفت خام Urals و KEBCO روسیه به طور خاص از بنادر Primorsk و Ust-Luga افزایش خواهد یافت و بخش عمده‌ای از این بارگیری‌ها (حدود 70 درصد) به هند خواهد رفت.

روسیه در ماه دسامبر 4.7 میلیون تن اورال و KEBCO را از بنادر بالتیک بارگیری کرد.

روسیه اکنون حدود 25 درصد از خرید نفت خام هند را به خود اختصاص داده است، در حالی که برخی منابع آن را نزدیک به 30 درصد می‌دانند.

در ماه دسامبر، شاهد افزایش واردات هند از نفت خام روسیه از مرز 1 میلیون بشکه در روز بودیم و محاسبات ژانویه رویترز نشان می‌دهد که قرار است در این سه ماهه افزایش بیشتری پیدا کند.

بر اساس گزارش تلگراف هند، خرید نفت خام روسیه توسط هند در ژانویه تاکنون به ۱.۷ میلیون بشکه در روز رسیده است.

به همین ترتیب نفت خام روسیه همچنان به ایالات متحده راه پیدا می‌کند. ایالات متحده یکی از خریداران عمده نفت روسیه است که توسط پالایشگاه‌های هندی، پالایش شده است.

به گفته ویکتور کاتونا، تحلیلگر ارشد نفت خام Kpler، ایالات متحده حدود 200000 بشکه در روز محصولات نهایی را از Reliance هند خریداری می‌کند.

"بزرگترین کشور مقصد محصولات هند در کمال تعجب ایالات متحده است و بزرگترین صادرکنندگان به ایالات متحده Reliance و Nayara هستند.

کاتونا همچنین گفت که هند خرید از عربستان سعودی را کاهش داده و خرید فیزیکی نفت خام روسیه را افزایش داده است.

بلومبرگ هفته گذشته گزارش داد که مجموع محموله‌های نفت خام روسیه از پایانه‌های صادراتی کلیدی در هفته گذشته 22 درصد کاهش یافته است، اگرچه میانگین چهار هفته‌ای کارشناسان همچنان حدود 3 میلیون بشکه در روز بود که مطابق با سه ماهه دوم 2022 است.