۰ نفر

مدیرعامل آرامکو:

جهان به عرضه‌ی 4 تا 6 میلیون بشکه‌ نفت جدید در روز نیاز دارد

۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۵۱
کد خبر: 695978
جهان به عرضه‌ی 4 تا 6 میلیون بشکه‌ نفت جدید در روز نیاز دارد

​امین ناصر، مدیرعامل بزرگترین شرکت نفتی جهان گفت: غول نفتی آرامکو عربستان انتظار دارد بازگشایی چین و افزایش تقاضای سوخت جت، منجر به افزایش تقاضای جهانی نفت در سال جاری شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین به نقل از اویل پرایس، ناصر در حاشیه‌ی مجمع جهانی اقتصاد در داووس به بلومبرگ گفت: «ما از نظر بازگشت تقاضا به بازار بسیار خوشبین هستیم و نشانه‌های خوبی در مورد تقاضا از چین ظاهر شده است.»

او بیان کرد: «امیدواریم در چند ماه آینده شاهد افزایش بیشتر اقتصاد در آنجا باشیم.»

ناصر دیدگاه دیرینه عربستان سعودی و بسیاری از تحلیلگران را تکرار کرد که سرمایه گذاری کم در این صنعت در چند سال گذشته دوباره به بازار خواهد آمد.

ناصر گفت که جهان به عرضه‌ی 4 تا 6 میلیون بشکه‌ی جدید در روز نیاز دارد تا بتواند کاهش طبیعی میادین نفتی در حال بلوغ را در سطح جهانی جبران کند.

وی افزود: ظرفیت مازاد در حال حاضر تنها 2 میلیون بشکه در روز است و احتمالاً با بازگشایی چین کاهش خواهد یافت.

چشم انداز خوش بینانه آرامکو در مورد تقاضای جهانی در سال جاری نیز توسط اوپک و آژانس بین المللی انرژی (IEA) به اشتراک گذاشته شده است.

هیثم الغیس دبیر کل اوپک در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ روز سه شنبه گفت: نشانه‌هایی از خوش‌بینی محتاطانه در مورد بهبود اقتصاد و تقاضای نفت ظاهر شده است.

الغیس به بلومبرگ گفت: «ما خوشبین هستیم، اما محتاطانه خوشبین هستیم»

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش بازار نفت (OMR) خود که امروز منتشر شد، لحنی خوش‌بینانه نشان داد.

بازگشایی چین قرار است تقاضای جهانی نفت را به رکورد 101.7 میلیون بشکه در روز در سال جاری برساند که 1.9 میلیون بشکه در روز نسبت به سال 2022 افزایش داشته است. این رشد 200000 بشکه در روز بیشتر از رشد 1.7 میلیون بشکه‌ای در روز است که آژانس بین المللی انرژی در دسامبر پیش بینی کرده بود.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: تقریبا نیمی از رشد تقاضای نفت در سال جاری از چین ناشی می‌شود که پکن محدودیت‌های مربوط به کووید را لغو کرد.