۰ نفر

با بازگشایی مرزهای چین قیمت نفت افزایش یافت

۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۲۰
کد خبر: 693954
 با بازگشایی مرزهای چین قیمت نفت افزایش یافت

پس از بازگشایی مرزهای چین، قیمت نفت خام افزایش پیدا کرد و این خوش‌بینی را به وجود آورد که این کشور واقعاً از خود انزوای مرتبط با کووید خارج می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین به نقل از اویل پرایس، این وضعیت، هر دو نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت را در معاملات صبح امروز آسیا، بیش از یک درصد افزایش داد.

رویترز به نقل از یک تحلیلگر، فیلیپ فیوچر، می‌گوید: «قیمت نفت خام از ضرر هفته‌ی قبل بهبود یافت زیرا بازگشایی اقتصاد در چین و چشم انداز انقباض پولی کمتر از سوی فدرال رزرو لحن مثبتی را برای بهبود تقاضا ایجاد کرد.

سایر تحلیلگران چشم انداز صعودی نفت را برای کل سال منتشر کرده‌اند. جان لافورژ، رئیس استراتژی دارایی‌های واقعی جهانی در ولز فارگو گفته است: « گمان می‌کنیم که قیمت نفت برای یک سال مثبت دیگر در مسیری قرار دارد که ناشی از چالش‌های تولید و فرصت‌های استراتژیک در کشورهای بزرگ تولیدکننده‌ی نفت است.

در حالی که بازگشایی چین همچنان عامل اصلی صعودی نفت است، ترس از رکود نیز عامل اصلی نزولی است و دلایل خوبی برای این ترس‌ها وجود دارد، به طوری که تورم مرکزی اتحادیه‌ی اروپا در پایان سال 2022 به بالاترین حد خود رسید.

به گفته‌ی برنارد واینستین، اقتصاددان انرژی، اگر رکود واقعاً به اندازه کافی کشورها را تحت تأثیر قرار دهد، قیمت نفت ممکن است تا 60 دلار در هر بشکه کاهش یابد.

با این حال، اوپک پلاس انگشت خود را روی نبض بازار نفت نگه می‌دارد و آماده است تا دوباره تولید را تغییر دهد تا از این اتفاق جلوگیری کند. با این حال، در آخرین گزارش ماهانه بازار نفت خود اعلام کرد که انتظار دارد تقاضای نفت در سال جاری نسبت به سال گذشته بیشتر باشد.

قیمت نفت، سال جدید را با افت آغاز کرد زیرا معامله‌گران بر تحولات کووید در چین و نگرانی از رکود عمومی تمرکز کردند.