۰ نفر

در هفته‌ پژوهش، از ۱۶تفاهم‌نامه با شرکت های دانش بنیان رونمایی شد؛

جلوی پول پاشی در طرح‌ های دانش بنیان گرفته شد/پیگ هوشمند خطوط لوله بومی‌سازی شد

۳ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۵۰
کد خبر: 690429
جلوی پول پاشی در طرح‌ های دانش بنیان گرفته شد/پیگ هوشمند خطوط لوله بومی‌سازی شد

رضا کاظم نژاد، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش گفت: طبق فرمایشات رهبری، که علاوه بر تأکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، فرمودند که جلوی پول‌پاشی در پروژه‌ها گرفته شود، خوشبختانه تمام طرح‌ها، با بودجه خود شرکت‌ها انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، مراسم گرامی‌داشت هفته‌ی پژوهش، امروز (سوم دی ماه) در شرکت ملی پالایشو پخش  فرآورده‌های نفتی ایران برگزار شد.

رضا کاظم نژاد، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش، در ابتدای این مراسم به ۱۶ تفاهم‌نامه و قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: طبق فرمایشات رهبری، که علاوه بر تأکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، فرمودند که جلوی پول‌پاشی در پروژه‌ها گرفته شود، خوشبختانه تمام طرح‌ها، با بودجه خود شرکت‌ها انجام شده است. 

او ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که امروز رونمایی می‌شود، شامل طرح گوگرد گیری از وکیوم باتوم است که مقدار گوگرد به یک‌دهم درصد کاهش پیدا می‌کند و هزینه آن ۹ تا ۱۵ دلار تخمین زده می‌شود.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش در خصوص طرح دیگری عنوان کرد: یکی دیگر از دستگاه‌ها، دستگاه جداسازی روغن از پساب است. با این دستگاه مقدار گوگرد موجود در پساب به زیر ۱۰ پی پی ام کاهش پیدا می‌کند.

کاظم‌نژاد با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما، نشتی از خطوط لوله و انشعابات غیر مجاز است اظهار کرد: دستگاه انشعاب یاب و نشت‌یاب از خطوط لوله را داریم که در ۳نمونه ساخته شده است. 

او در ادامه به دستگاه پیگ هوشمند خطوط لوله اشاره کرد و گفت: این دستگاه یکی از تجهیزات اساسی است که قبلا از  پیگ هوشمند شرکت‌های خارجی استفاده می‌کردیم. این دستگاه تا ۲ماه دیگر رونمایی می‌شود.

کاظم‌نژاد همچنین با اشاره به دستگاه ضد هک و ضد نفوذ گفت:  این دستگاه در صنایع مختلف، پرکاربرد است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش درخصوص مخازن نسل ۴ بیان کرد: مخازن نسل ۴ سی‌ان‌جی که مخازن کامپوزیت هستند از فیبر کربن و فیبر شیشه ساخته می‌شوند و با پیگیری‌های ما، فرآیند استاندارد آن در حال انجام است.

به‌گفته‌ی وی در حال انجام و تا ۲ ماه دیگر اولین مخزن، در اتوبوس‌های دوگانه‌سوز استفاده خواهد شد.

او در پایان سخنان خود بیان کرد: طرح دیگر ساخت صدهزار دستگاه خودروی دوگانه‌سوز ساینا است که توسط شرکت ساپیا ارائه شده است. همچنین در حوزه‌ی تبادل اطلاعات فنی و بهبود راندمان موتور تک‌سوز و دوگانه‌سوز فعالیت می‌کنیم تا سهم سی‌ان‌جی بالا برود.