۰ نفر

قیمت نفت برنت ۳.۶۳ درصد افزایش یافت

۳ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۱۹
کد خبر: 690354
قیمت نفت برنت ۳.۶۳ درصد افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۹۴ سنت معادل ۳.۶۳ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۹۲ سنت رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، قیمت نفت 3 دلار در هر بشکه در روز جمعه به‌دنبال احتمال کاهش تولید روسیه در پاسخ به تعیین سقف قیمت برای نفت آن توسط گروه 7 افزایش یافت.

 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 دلار و 94 سنت معادل 3.63 درصد افزایش به 83 دلار و 92 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 2 دلار و 7 سنت معادل 2.67 درصد افزایش 79 دلار و پنجاه‌وشش سنت معامله می‌شود.

 الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه در روز جمعه اعلام کرد تولید نفت این کشور احتمالاً 5 تا 7 درصد در اوایل 2023 در پاسخ به این اقدام گروه 7 کاهش خواهد یافت.

 صادرات نفت روسیه از منطقه بالتیک 20 درصد در ماه دسامبر نسبت‌به ماه قبل‌از آن به‌خاطر تحریم‌های اتحادیه اروپا و سقف قیمت تعیین‌شده پایبن آمده است.

 تحلیلگران عقیده دارند در صورت افزایش تقاضای جهانی برای نفت و کاهش تولید روسیه، قیمت نفت در محدوده 80 دلار باقی خواهد ماند.

 هم تقاضا برای نفت و هم تولید آن طی چند روز آینده به‌خاطر طوفان شدید در سراسر آمریکا پایین خواهد آمد. چندین پالایشگاه بزرگ این کشور به‌خاطر سرمای شدید بسته شده‌اند و تولید در تگزاس و داکوتای شمالی هم متوقف شده‌است.

 متخصصان بانک سوییسی یوبی‌اس انتظار دارند قیمت نفت در سال آینده میلادی به‌خاطر کاهش تولید روسیه و برداشته شدن قرنطینه‌های کرونایی در چین به بالاتر از 100 دلار در هر بشکه برسد.