۰ نفر

وزیر نفت:

مشترکان پرمصرف گاز که جریمه می شوند گله نکنند

۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۲
کد خبر: 688321
مشترکان پرمصرف گاز که جریمه می شوند گله نکنند

وزیر نفت گفت: امسال در حوزه گاز برای مشترکانی که در سقف الگوی مصرف هستند که ۶۰ تا ۷۰ درصد مشترکان را شامل می‌شوند هیچ‌گونه افزایش قیمتی دیده نشده، فقط برای مشترکان پرمصرفی که سقف الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند افزایش قیمت گاز دیده شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شانا، جواد اوجی روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۲ آذرماه) در حاشیه نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در نشست امروز گزارشی از وضع تولید و تراز مصرف گاز در بخش خانگی، صنعت، پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌ها در ۹ ماه گذشته ارائه شد، همچنین برنامه‌های خود برای فصول سرد سال را نیز تشریح کردیم.

وی افزود: با تلاش‌های وزارت نفت در شرکت‌های ملی نفت، گاز، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، می‌توانیم ماه‌های سرد سال را با تدبیر و برنامه‌ریزی‌های لازم پشت سر بگذاریم و چالشی به‌ویژه در بخش خانگی نداشته باشیم.

وزیر نفت تصریح کرد: خوشبختانه از چند ماه پیش تأمین سوخت مایع برای صنایع، کارخانجات سیمان و فولاد تدارک دیده شد تا اگر مجبور شدیم که برای این بخش‌ها کاهش مصرف گاز را اعمال کنیم، آنها بتوانند از سوخت مایع استفاده کنند، قیمت سوخت مایع نیز مانند گاز طبیعی با آنها محاسبه می‌شود.

اوجی گفت: در حوزه صنایع پتروشیمی نیز خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده وقفه‌ای در بخش خوراک ایجاد نشد، در بحث سوخت آنها نیز از طریق سوخت مایع تدارک لازم دیده شده، مجموعه مجتمع‌های پتروشیمی به این نکته توجه کنند که فصول سرد سال بهترین فرصت برای تعمیرات اساسی است.

وی ادامه داد: امسال قیمت گاز برای خوراک صنایع پتروشیمی گاز صادراتی منظور شده بود، اما دولت به‌دلیل شرایط اقتصادی و برای اینکه این شرکت‌های سوددهی خوبی داشته باشند، قیمت مناسب منظور کرد.

وزیر نفت اظهار کرد: امسال در حوزه گاز برای مشترکانی که در سقف الگوی مصرف هستند که ۶۰ تا ۷۰ درصد مشترکان را شامل می‌شوند هیچ‌گونه افزایش قیمتی دیده نشده، فقط برای مشترکان پرمصرفی که سقف الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند افزایش قیمت گاز دیده شده است.

اوجی افزود: از مردم خواهش می‌کنم برای جلوگیری از ایجاد مشکل در حوزه گاز که با توجه به فصل سرد که در روزهای اخیر حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز در حوزه بخش خانگی و تجاری در حال استفاده است، کمک کنند.

وی گفت: برای آن دسته از مشترکان پرمصرف که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، جرائمی دیده شده است، بنابراین این مشترکان در روزهای آینده از ما و شرکت ملی گاز گلایه‌ای نداشته باشند.