۰ نفر

کوچ یاران محمد اسکندری از صندوق بازنشستگی کشوری؛

محمد ابراهیمی، استعفا کرد

۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۰
کد خبر: 687920
محمد ابراهیمی، استعفا کرد

محمد ابراهیمی، مدیرعامل هلدینگ صباانرژی استعفا کرد. این هلدینگ متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری است که با اوضاع نابسامانی مواجه بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین؛ هلدینگ «صبا انرژی» یکی از بزرگترین بخش‌های اقتصادی و سودآور وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی است. این هلدینگ، متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری در سال 67 باهدف افزایش بهره‌وری و بازدهی سرمایه تاسیس شد. این هلدینگ در سال 94 سرمایه‌گذاری خود را در بخش نفت و گاز و پتروشیمی و نیروگاهی آغاز کرد و هم‌اکنون سهام‌دار اصلی شرکت‌های پتروشیمی «جم» و «مسجدسلیمان» و «خارک» و «امیرکبیر» و «فن‌آوران» و «ایلام» و «پلی‌پروپیلن جم» است.

پتروشیمی‌های هلدینگ «صبا انرژی» با مشکلات بسیاری همانند عدم انتصاب مدیرعامل و دعواهای حقوقی با شرکای بخش خصوصی و عدم شفافیت و فروش غیرقانونی محصولات و تعطیلی برخی از شرکت‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

پس از انتخاب صولت مرتضوی به‌عنوان وزیر کار، رفاه و تعاون، تغییرات در این وزارتخانه و زیرمجموعه آن آغاز شد. با روی کار آمدن نعمت‌الله ترکی در صندوق بازنشستگی کشوری، انتظار آن می‌رفت که او برای ساماندهی به حاشیه‌ها و جلوگیری از خسارت‌های زیان‌بار دست به تغییر و تحول در زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری دهد.

استعفای محمد ابراهیمی و برخی دیگر از مدیران صندوق بازنشستگی کشور، خبر امیدوار کننده‌ و راه گشای مسیری است که می‌تواند منجر به تحولات مثبت در این مجموعه و جبران خسارت به اموال بازنشستگان شود.