۰ نفر

سرمای شدید در راه اروپا؛

انتظار افزایش شدید تقاضای انرژی

۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۲
کد خبر: 686503
انتظار افزایش شدید تقاضای انرژی

انتظار می رود دمای هوا در مرکز تا شمال اروپا در این هفته به زیر صفر برسد و تقاضای انرژی را افزایش دهد و توانایی منطقه را برای مقاومت در برابر زمستان سرد آزمایش کند. پیش بینی می شود که دمای هوای مرکز اروپا تا منفی بیست درجه کاهش پیدا کند.

اقتصاد آنلاین–مهرداد فرامهر؛ اداره هواشناسی انگلستان روز دوشنبه اعلام کرد که توده هوای سرد دریایی قطب شمال احتمالاً دمای هوا را تا پایان هفته به منفی 10 درجه سانتیگراد در بریتانیا می رساند و احتمالاً با بارش برف و باران زمستانی در جنوب این کشور همراه خواهد بود. همچنین اداره هواشناسی برای روز چهارشنبه در شمال اسکاتلند هشدار زردی برای بارش برف صادر کرد و برخی از جاده‌ها و راه‌آهن‌ها احتمالا تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

برای دو هفته آینده هم دمای کمتر از میانگین در قاره اروپا پیش بینی می شود، طبق گفته Maxar Technologies Inc، استکهلم در روز پنجشنبه 7.5 درجه سانتیگراد کمتر از حد نرمال است. دمای هوای لندن در روز جمعه ۹ دسامبر به 2.5- درجه سانتیگراد خواهد رسید که 7.4 درجه کمتر از میانگین فصلی دما در این شهر است.

اولین فصل سرمای بدون گاز روسیه، سیستم‌های انرژی شکننده منطقه را تحت فشار قرار می‌دهد زیرا خانوارها گرمایش منازل را افزایش می‌دهند. مکان‌های ذخیره‌سازی گاز در سراسر اروپا که پس از یک پاییز ملایم‌تر از حد معمول تا لبه پر شده بودند، ممکن است با یک دوره طولانی سرما تخلیه شوند.

با این حال، انتظار می‌رود بخش‌هایی از جنوب اروپا در هفته آینده سرمای ملایم‌تری نسبت به شمال داشته باشند و دمای هوا در روز جمعه در رم ۵.۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.