۰ نفر

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد:

 کاهش تقاضای گازوئیل در سال ۲۰۲۳

۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۴۵
کد خبر: 682533
 کاهش تقاضای گازوئیل در سال ۲۰۲۳

 آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد پیش بینی می‌شود تقاضای جهانی برای گازوئیل و بنزین در سال جاری از ۱.۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ به ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد. عرضه در بازارهای دیزل در سالهای اخیر بسیار کم بوده است و موجودی‌های جهانی بسیار پایین‌تر از حد متوسط ​​هستند.

اقتصاد آنلاین–مهرداد فرامهر؛ بر اساس گزارش رویترز، آژانس بینالمللی انرژی (IEA)، کاهش چشمگیر تقاضای گازوئیل و بنزین را در سال آینده پیش بینی کرد، زیرا قیمت‌های بالای مستمر باعث افزایش نرخ تورم بالا و ضربه زدن به فعالیت‌های اقتصادی شده است.

 آژانس بینالمللی انرژی در گزارش ماهانه بازار نفت اعلام کرد: قیمت‌های بالای گازوئیل به تورم دامن می‌زند و بر اقتصاد جهانی و تقاضای جهانی نفت فشار می‌آورد.

 گازوئیل ستون فقرات فعالیت‌های اقتصادی است و از کارخانه‌ها تا برای گرم کردن خانه‌ها و سوخت رسانی به وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود تقاضای جهانی برای گازوئیل و بنزین در سال جاری از ۱.۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۱ به ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد.

بنابر این گزارش، عرضه در بازارهای دیزل در سال‌های اخیر بسیار کم بوده است و موجودی‌های جهانی بسیار پایین‌تر از حد متوسط ​​هستند.

 به گفته آژانس بین المللی انرژی، تحریم اتحادیه اروپا بر نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه در ماه‌های آینده و ممنوعیت خدمات دریایی و حمل نقل نفتی برای روسیه، اوضاع وخیم بازارها را بیشتر تشدید خواهد کرد و اتحادیه اروپا مجبور است حدود 1 میلیون بشکه در روز گازوئیل، نفت خام و نفت کوره روسیه را از منابع دیگر جایگزین کند.

 آژانس بین المللی انرژی گفت که همه گیری کووید-19 و در نتیجه سقوط تقاضای سوخت منجر به از دست دادن حدود 1 میلیون بشکه در روز از ظرفیت خالص پالایشی شده است که تا حدی این محدودیت را توضیح می‌دهد.

 این آژانس افزود، تهاجم روسیه به اوکراین در ماه فوریه و اعتصاب پالایشگاه‌های فرانسه در ماه گذشته، شرایط سخت بازار را بیشتر تشدید کرد و حاشیه سود گازوئیل را به رکورد بالای 80 دلار در هر بشکه رساند.