۰ نفر

وزیر نفت عربستان عنوان کرد:

رویکرد محتاطانه اوپک پلاس

۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۳۴
کد خبر: 680555
رویکرد محتاطانه اوپک پلاس

وزیر نفت عربستان با اشاره به بی‌ثباتی‌‌های موجود در اقتصاد دنیاگفت رویکرد اوپک پلاس درقبال تولید نفت همچنان محتاطانه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، عبدالعزیز بن‌سلمان وزیر نفت عربستان با اشاره به بی‌ثباتی‌‌های موجود در اقتصاد دنیا در آستانه اجلاس آینده اوپک پلاس در ماه دسامبر گفت این ائتلاف همچنان نسبت‌به تولید نفت محتاط است.

وی در گفتگو با تلویزیون بلومبرگ در حاشیه اجلاس سالانه تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل موسوم به COP27 در شرم‌الشیخ گفت:«رویکرد ما همچنان محتاطانه است. مهم است که مسئولانه عمل کنیم و نیازهای بازار را در نظر بگیریم».

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه در ائتلاف اوپک پلاس در ماه اکتبر تصمیم گرفتند 2 میلیون بشکه در روز از تولید خود را علی‌رغم مخالفت آمریکا و سایر کشورها پایین بیاورند.

قرار است اجلاس آینده این ائتلاف در چهارم دسامبر در وین برگزار شود، یعنی یک روز قبل‌از اجرایی شدن توافق کشورهای گروه 7 برای تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه.

وزیر نفت عربستان گفت چین شهرهای بیشتری را قرنطینه کرده و هیچ اطمینانی در مورد زمان پایان محدودیت‌های کرونایی آن وجود ندارد.

وی با اشاره به اقدام بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا در افزایش نرخ بهره جهت پایین آوردن تورم گفت:«همه‌چیز به رکود اقتصاد مربوط می‌شود. ما از نزدیک عملکرد بانک‌های مرکزی را زیر نظر داریم».

قیمت نفت حدود 3 درصد در روز جمعه به‌دنبال خبر برداشته شدن بخشی از محدودیت‌های کرونایی در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیا افزایش یافت.