۰ نفر

بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس هشدار داد:

کمبود گازوئیل در نیمکره شمالی قیمت سوخت را بالاتر خواهد برد

۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵
کد خبر: 676582
کمبود گازوئیل در نیمکره شمالی قیمت سوخت را بالاتر خواهد برد

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس هشدار داد عدم سرمایه‌گذاری در ظرفیت تولید سوخت به‌خاطر بسته شدن پالایشگاه‌ها و اختلال در فعالیت آنها تشدید شده و باعث کمبود محصولات پالایشی از جمله گازوئیل در زمستان می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس طی یادداشتی به مشتریانش هشدار داد کمبود گازوئیل در آستانه زمستان در نیمکره شمالی قیمت سوخت را بالاتر خواهد برد و سیاست‌گذارانی را که تمرکز خود را بر نفت خام جهت مهار تورم انرژی قرار داده‌اند با مشکل مواجه می‌کند.

در اطلاعیه این بانک آمده‌است:«عدم سرمایه‌گذاری در ظرفیت تولید سوخت به‌خاطر بسته شدن پالایشگاه‌ها و اختلال در فعالیت آنها تشدید شده و باعث کمبود محصولات پالایشی از جمله گازوئیل شده‌است. ذخایر دیزل به‌طرز بی‌سابقه‌ای پایین آمده‌اند». این بانک سرمایه‌گذاری سه‌ماهه اول سال آینده میلادی را پس‌از اجرایی شدن تحریم‌های گروه 7 علیه محصولات نفتی روسیه بسیار چالش‌برانگیز پیش‌بینی می‌کند.

گلدمن پیش‌بینی خود از قیمت بنزین و گازوئیل در سال آینده میلادی را به‌خاطر آنچه کمبود ساختاری محصولات نفتی می‌داند به‌ترتیب 4 دلار و 32 سنت و 5 دلار و 7 سنت در هر گالن پیش‌بینی کرده‌است. این ارقام قبلاً برابر با 3 دلار و 99 سنت و 5 دلار و 34 سنت بودند. این بانک سرمایه‌گذاری علی‌رغم پیش‌بینی کاهش تقاضا به پائین‌تر از سطح 2021، عقیده دارد قیمت بنزین می‌تواند از این‌ هم بالاتر رود.

گلدمن هشدار داد تلاش بسیاری از دولت‌ها جهت مبارزه با قیمت بالای انرژی بر نفت خام متمرکزشده و تاثیر چندانی بر سوخت ندارد، درحالی‌که مصرف‌کنندگان برای سوخت پول می‌دهند.