۰ نفر

مشاور امنیتی کاخ سفید عنوان کرد؛

هدف بایدن از سفر به خاورمیانه کاهش قیمت بنزین است

۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۷
کد خبر: 652590
هدف بایدن از سفر به خاورمیانه کاهش قیمت بنزین است

مشاور امنیت ملی کاخ سفید، گفت: رئیس جمهور آمریکا در سفر خود به عربستان تولید نفت بیشتر کشورهای عضو اوپک را به منظور کاهش قیمت بنزین مطرح خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با رهبران کشورهای حاشیه خلیج فارس در عربستان در این هفته، تولید نفت بیشتر از سوی کشورهای عضو اوپک را به منظور کاهش قیمت بنزین مطرح خواهد کرد.

بایدن امشب در نخستین سفر خود به غرب آسیا، در سرزمین های اشغالی فلسطین، کرانه باختری و عربستان توقف خواهد داشت.

این سفر درحالی انجام می شود که بایدن تلاش می کند تا قیمت بنزین را که به کاهش محبوبیت او کمک کرده، پایین بیاورد.

سالیوان گفت، با وجود اظهارات عربستان و امارات مبنی بر اینکه به سختی می توانند تولید نفت را افزایش دهند،اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک)، ظرفیت برای برداشتن «گام‌های بیشتر» برای افزایش تولید نفت را دارند.

وی افزود: «ما دیدگاه کلی خود را بیان خواهیم کرد... که معتقدیم باید عرضه کافی در بازارهای جهانی برای حفاظت از اقتصاد جهانی و مصرف کنندگان آمریکایی در جایگاه های بنزین وجود داشته باشد.»

اما کارشناسان می گویند، کاخ سفید می داند، بعید است عربستان به صورت یکجانبه حرکت کند و ریاض و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس با کمبود ظرفیت مازاد مواجه هستند.

بن کاهیل، عضو ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی گفت: « من فکر می کنم که افزایش تولید عربستان بعید به نظر می رسد. من انتظار دارم، عربستان در مورد کمک به توازن در بازار جهانی نفت، تامین تقاضای جهانی، حمایت از رشد اقتصادی و ثبات در میان کشورهای واردکننده، اظهارات آرام کننده ای ارائه کند.»

این سفر درحالی انجام می شود که بایدن در آمریکا از سوی گروه های مورد حقوق بشر برای برنامه‌های ملاقات با محمد بن سلمان، شاهزاده سعودی که سرویس های اطلاعاتی آمریکا می گویند، در قتل جمال خاشقجی روزنامه ‌نگار و مخالف سیاسی واشنگتن پست در سال 2018 دست داشته، با انتقاداتی مواجه است.