۰ نفر

مدیرعامل شستا؛

شستا نیازمند مدیران راهبردی و جهادی است

۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵
کد خبر: 640224
شستا نیازمند مدیران راهبردی و جهادی است

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در بازدید از شرکت‌های نفت پاسارگاد و نفت ایرانول بر اراده برای بهره‌مندی از نخبگان جوان و دانش‌آموخته‌های دانشگاهی در سطوح مختلف مدیریتی و مشاورتی و همچنین تصمیم‌گیری در شستا تاکید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ ابراهیم بازیان در بازدید از شرکت نفت پاسارگاد و شرکت نفت ایرانول از شرکت‌های تابعه هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی (تاپیکو) با تاکید بر لزوم افزایش تولید در شرکت‌های تابعه شستا گفت: 

شعار انتخابی سال در یک دهه اخیر توسط رهبرمعظم انقلاب بر پایه اقتصاد و تولید بوده که این موضوع نشان دهنده جایگاه ویژه اقتصاد در این سال‌ها است. امروز کشور درگیر چالش‌های گوناگون اقتصادی است و نیاز است برنامه‌ریزی‌های واقعی و عملی برای رفع این چالش‌ها صورت پذیرد.

وی افزود: امروز در حوزه اقتصاد با یک جنگ تمام عیار طرف هستیم. موضوع اقتصاد یک جریان مهم و حیاتی است که با معیشت مردم، اقتصاد کشور، اشتغال، تولید و … گره خورده است و در تمام ابعاد اجتماعی و فردی تاثیرگذار است. جنگ نرم کنونی که اقتصاد کشور را مورد دست خوش و آسیب قرار داده است فی نفسه در ذات اقتصاد وجود دارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

بازیان با اشاره به تحریم‌های اقتصادی تحمیل شده بر کشور تشریح کرد: امروز اقتصاد ایران اسلامی درگیر جنگ سخت و خصمانه دشمنان خود است. اگر این جنگ درست بررسی نشود و با نگاه به ظرفیت‌های درونی و اتکا به دانش و سرمایه‌های انسانی داخل کشور، خنثی نشود به طور قطع می‌تواند در آینده آسیب‌های جبران‌ناپذیری بر کشور تحمیل کند.

وی با اشاره بر مردمی بودن اقتصاد در کشور تصریح کرد: اقتصاد ما یک اقتصاد مبتنی بر مردم است. اما این کافی نیست و باید تلاش کنیم به آن عمق دهیم. اگر امروز دشمن در جنگ اقتصادی که علیه مردم ایران به راه انداخت به موفقیتی دست نیافته بی شک به دلیل نقش مردم در اقتصاد کشور است. البته همچنان بخش عمده اقتصاد ما دولتی است و باید سعی کنیم آن را به وسیله و توسط مردم اداره کنیم.

مدیرعامل شستا با اشاره به لزوم شناسایی فرصت‌ها و تهدیدات اقتصادی کشور به خصوص در حوزه تولید گفت:

باید مزیت‌ها، فرصت‌ها و تهدیدات در تمام بخش‌های مختلف اقتصادی توسط هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه مورد واکاوای و بررسی قرارگیرد و در همین راستا برنامه‌ریزی‌های علمی و عملی براساس اهداف کوتاه مدت و بلند مدت ترسیم و راهبری شود.

وی با اشاره به لزوم همکاری شستا با شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های برتر کشور افزود: 

اراده‌ها در شستا به سمت بهره‌مندی از نخبگان جوان و دانش‌آموخته‌های دانشگاهی در سطوح مختلف مدیریتی و مشاورتی و همچنین تصمیم‌گیری است. ما در شستا نیازمند مدیران راهبردی و جهادی هستیم. باید با بهره‌مندی از دانش و ظرفیت‌های داخلی برای افزایش تولید، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرد.

بازیان با اشاره به بازدید از شرکت نفت ایرانول و شرکت نفت پاسارگاد اظهارداشت:

افزایش تولید و دانش بنیان نمودن فعالیت‌های چرخه تولید باید در دستورکار قرارگیرد. ارتباط و تعامل مدیران ارشد با مدیران میانی و ارکان شرکت می‌تواند در پیشبرد اهداف مثمر ثمر باشد. ما وظیفه داریم با اقدامات جهادی نقش اصلی شستا در اقتصاد کشور را ایفا کنیم.

شایسته ذکر است شرکت نفت پاسارگاد بزرگترین تولیدکننده قیر در خاورمیانه و شرکت نفت ایرانول بزرگترین تولیدکننده روغن خودرو در ایران است که از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی هستند.