۰ نفر

جوزپ بورل؛

اتحادیه اروپا امروز تصمیم خود را برای تحریم نفتی روسیه اعلام می کند

۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۴۲
کد خبر: 639871
اتحادیه اروپا امروز تصمیم خود را برای تحریم نفتی روسیه اعلام می کند

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، برغم وجود شکاف در این بلوک برای تحریم‌ روسیه، نسبت به رسیدن به توافق برای تحریم نفت روسیه ابراز امیدواری کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایرنا، بورل در حالی نسبت به حصول توافق اعضای اتحادیه اروپا برای نهایی کردن تحریم ها علیه روسیه ابراز امیدواری کرده که  خبرگزاری رویترز امروز به نقل از پیش نویس بیانیه پایانی اجلاس دو روزه سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل نوشت که این کشورها ضمن اعلام پشتیبانی لفظی از اوکراین در برابر تهاجم روسیه، قادر به توافق بر سر بسته جدید تحریم ها علیه مسکو نیستند.

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز در بروکسل دیدار خواهند کرد و موضوع تحریم های روسیه، از جمله مهم ترین موضوعات دستور کار این نشست است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در مصاحبه با رادیو فرانس انفو مدعی شد که تصمیم نهایی بر سر تحریم نفت روسیه در جلسه سران این بلوک گرفته می شود.

بورل با وجود اختلاف اروپایی ها درباره ممنوعیت استفاده از نفت مسکو، گفت: در پایان، به توافق خواهیم رسید.

درحالیکه مساله ممنوعیت انتقال نفت روسیه از طریق دریا مطرح است، وی در پاسخ به این سوال که آیا فقط واردات از طریق کشتی ممنوع می شود؟ اظهار داشت: مساله مهم یافتن توافق است.  

این دیپلمات ارشد اروپایی با اشاره به اینکه در نهایت اروپا به یک توافق دست می یابد، تصریح کرد: ما در تحریم نفت در بسته تحریمی آینده علیه روسیه شکست نمی خوریم.

به گفته بورل، توافق تا دوشنبه بعدازظهر آماده خواهد بود.

با وجود تلاش های یک ماه گذشته، دیروز نمایندگان دولت های اتحادیه اروپا به دلیل مخالفت مجارستان نتوانستند بر سر ششمین بسته تحریم های روسیه و ممنوعیت خرید نفت این کشور به توافق برسند.