۰ نفر

تشدید ممنوعیت واردات نفت از روسیه؛

قیمت نفت به روند افزایشی خود ادامه داد

۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۵۷
کد خبر: 630036
قیمت نفت به روند افزایشی خود ادامه داد

قیمت نفت امروز پنجشنبه در بحبوحه نگرانی ها در مورد عرضه افزایش یافت چرا که اتحادیه اروپا چند روز پس از کاهش عرضه از لیبی که باعث ایجاد تکانه هایی در بازار شد، ممنوعیت احتمالی واردات نفت روسیه را بررسی می کند.

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛ به گزارش رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱.۱۳ دلار یا ۱.۱ درصد افزایش به ۱۰۷.۹۳ دلار در هر بشکه تا ظهر امروز پنجشنبه ۱ اردیبهشت ماه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸۱ سنت یا ۰.۸ درصد افزایش به ۱۰۳ دلار در هر بشکه رسید.

تحلیل‌گران می‌گویند که نوسانات بازار احتمالا به زودی روند صعودی در پیش می‌گیرد چرا که اتحادیه اروپا همچنان در حال بررسی ممنوعیت نفت روسیه برای تهاجم این کشور به اوکراین است که مسکو آن را «عملیات ویژه نظامی» می‌نامد.

لیبی به عنوان یکی از اعضای اوپک روز چهارشنبه گفت این کشور بیش از ۵۵۰ هزار بشکه در روز از تولید نفت خود را به دلیل محاصره میادین اصلی و پایانه‌های صادراتی از دست داده است.

بازار نفت با توجه به سازمان کشورهای صادرکننده و متحدانش به رهبری روسیه موسوم به اوپک پلاس، که در تلاش برای دستیابی به اهداف تولید خود هستند و با کاهش شدید ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۵ آوریل تحت فشار قرار گرفته است.

شرکت یو‌بی‌اس در یادداشتی اعلام کرد: ظرفیت عرضه جهانی نفت همچنان محدود است.

با توجه به اینکه تنها دو کشور عربستان سعودی و امارات متحده عربی در ائتلاف اوپک پلاس ظرفیت اضافی قابل توجهی دارند، این گروه به رویکرد محتاطانه در کاهش تولید مرتبط با بیماری همه‌گیر پایبند است.

چشم‌انداز تقاضا در چین همچنان بر بازار نفت سنگینی می‌کند، چرا که بزرگترین واردکننده نفت جهان به آرامی محدودیت‌های سختگیرانه کووید – ۱۹ را که به فعالیت‌های تولیدی و زنجیره‌های عرضه جهانی ضربه زده است، کاهش می‌دهد.

بولات آکچولاکوف، وزیر انرژی قزاقستان روز چهارشنبه خبر داد که پایان دریای سیاه کنسرسیوم خط لوله خزر می‌تواند در هفته جاری به ظرفیت کامل تولید خود بازگردد.

واندانا هاری بنیان‌گذار ارائه تحلیل بازار نفت تاکید کرد: از سرگیری تحویل نفت خام CPC تا حدودی با ادامه توقف تولید در لیبی و احتمال خروج بیشتر نفت خام روسیه از بازار در مواجهه با ممنوعیت اتحادیه اروپا جبران خواهد شد.