۰ نفر

آخرین وضعیت بازار نفت؛

نفت ۱۰۸ دلاری شد

۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۴۴
کد خبر: 624410
نفت ۱۰۸ دلاری شد

امروز با تصمیم آمریکا، مبنی بر اینکه قصد آزادسازی ذخایر استراتژیک خود را دارد، قیمت نفت سقوط کرد و به ۱۰۸ دلار رسید.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ قیمت نفت روز پنجشنبه به دلیل اخباری مبنی بر اینکه ایالات متحده در نظر دارد بزرگترین آزادسازی از ذخایر استراتژیک نفت خود را انجام دهد، سقوط کرد، در حالی که اوپک پلاس به توافق فعلی خود برای تولید ماه می پایبند بود.

بهای معاملات آتی نفت برنت امروز، با ۵.۲۴ دلار یا ۴.۶۲ درصد کاهش به ۱۰۸.۲۱ دلار در هر بشکه رسید. 

معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه می با ۴.۴۵ دلار یا ۴.۱ درصد کاهش به ۱۰۳.۴۴ دلار در هر بشکه رسید.

چهار منبع آمریکایی روز چهارشنبه گفتند که در حالی که کاخ سفید تلاش می‌کند قیمت سوخت را کاهش دهد، رکورد عرضه نفت SPR آمریکا به میزان ۱۸۰ میلیون بشکه معادل دو روز تقاضای جهانی است و طی چند ماه به بازار خواهد آمد. 

سوزانا استریتر، تحلیلگر ارشد سرمایه گذاری گفت، هرگونه انتشار SPR همچنین می‌تواند نشانه ای باشد که واشنگتن انتظار حل سریع بحران اوکراین را ندارد، زیرا باعث کاهش عرضه نفت شده است.

تحلیلگران گلدمن ساکس گفتند این اقدام به تعادل مجدد بازار نفت در سال ۲۰۲۲ کمک می‌کند، اما یک راه حل دائمی نیست.

تحلیلگران همچنین به نقدینگی پایین در بازار اشاره کردند که باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود.

در همین حال، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه، موسوم به اوپک پلاس، در نشست امروز پنجشنبه موافقت کردند که به توافق فعلی خود پایبند باشند و هدف تولید ماه می خود را به میزان ۴۳۲ هزار بشکه در روز افزایش دهند.

تاماس وارگا گفت: "با توجه به تحولات یک شبه، به نظر می‌رسد تصمیم اوپک پلاس غیرواقعی باشد. 

سخنگوی وزارت انرژی نیوزیلند روز پنجشنبه گفت که کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی قرار است روز جمعه برای تصمیم‌گیری درباره انتشار احتمالی نفت جمعی تشکیل جلسه دهند