۰ نفر

صدراعظم آلمان در گفتگو با پوتین؛

بهای گاز به یورو و به بانک گازپروم پرداخت می شود

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۱۲
کد خبر: 624283
بهای گاز به یورو و به بانک گازپروم پرداخت می شود

صدر اعظم آلمان در گفت‌وگو با رییس جمهور روسیه، درخواست وی برای پرداخت بهای گاز صادراتی روسیه به این کشور با روبل را رد کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که پرداخت بهای گاز وارداتی روسیه همانند گذشته منحصرا با یورو و به بانک گازپروم پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد که صدر اعظم آلمان درخواست پوتین برای پرداخت بهای انرژی صادراتی روسیه با روبل را رد کرده است.

ساعتی پیش رییس جمهور روسیه و صدر اعظم آلمان تلفنی گفت‌وگو کردند. بر اساس گزارش رسانه، پوتین و شولتز درباره موضوع پرداخت هزینه گاز روسیه با روبل به گفت‌وگو پرداختند.

شولتز اخیرا در سخنانی گفته بود: «در صورتی که واردات انرژی به طور کامل از روسیه متوقف شود، آلمان با پیامدهای وخیمی مواجه خواهد شد و برخی از بخش‌های اقتصادی آلمان مجبور خواهند شد تا به طور کامل فعالیت خود را متوقف کنند که این به معنای از دست رفتن تعداد باورنکردنی از فرصت‌های شغلی است.

شولتز درباره قراردادهای خرید گاز از روسیه گفت که اغلب قرارداد شرکت‌های آلمانی برای خرید گاز روسیه به صورت یورویی بوده و مبالغ این قراردادها نیز به همین صورت پرداخت خواهد شد.

رییس‌جمهور روسیه  چند روز پیش گفته بود که مسکو بابت فروش گاز به برخی از «کشورهای غیردوست»، ارز ملی کشورش، روبل مطالبه خواهد کرد.

روسیه در سال میلادی ۲۰۲۱ حدود ۵۵.۵ میلیارد دلار (معادل ۵۰.۰۶ میلیارد یورو) گاز طبیعی به کشورهای دیگر در سراسر دنیا صادر کرده است.