۰ نفر

وزیر نیرو خبر داد؛

پیشرفت ۴۶ درصدی احداث نیروگاه های تجدیدپذیر

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۴۴
کد خبر: 624245
پیشرفت ۴۶ درصدی احداث نیروگاه های تجدیدپذیر

وزیر نیرو گفت: احداث نیروگاه‌های جدید تجدیدپذیر در کشور ۴۶ درصد پیشرفت دارد و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه‌ تجدیدپذیر تا اوج بار مصرف تابستان امسال‌ وارد مدار می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، علی‌اکبر محرابیان روز چهارشنبه در بدو ورود به مشهد در گفت‌وگو با خبرنگاران، توجه به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر به‌خصوص توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و بادی را از رئوس برنامه‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: با آغاز به‌کار دولت سیزدهم، وزارت نیرو برنامه احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌های تجدیدپذیر را در ۴ سال تدوین کرده و این موضوع مهم در دستور کار سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق "ساتبا" قرار گرفت.

وی با اشاره به فراخوان عمومی برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر، اضافه کرد: این اقدام با استفاده از منابع مالی ناشی از صرفه‌جویی‌ سوخت صورت گرفت که با استقبال چشمگیر و تقاضای قابل توجه از سوی بخش خصوصی رو به رو شد.

وزیر نیرو ادامه داد: همچنین اخذ مجوز برای احداث ۷ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی و ۳ هزار مگاوات نیروگاه بادی، در دستور کار شورای اقتصاد قرار دارد که شورای اقتصاد در گام اول مجوز ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی را برای ۲ سال آینده مصوب کرده است.

محرابیان یادآور شد: با مشارکت شرکت‌های بخش خصوصی برای تامین برق مورد نیاز در زمان اوج مصرف برق در سال‌جاری، ظرفیت قابل توجهی در حدود ۵۰۰ مگاوات از نیروگاه‌های جدید تجدیدپذیر به بهره‌برداری خواهد رسید که در حال حاضر از ۴۶ درصد پیشرفت برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به آمار در حال احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان خراسان رضوی، گفت: عملیات احداث ۲۴ واحد نیروگاهی تجدیدپذیر با ظرفیتی افزون بر ۱۹۴ مگاوات در این استان آغاز شده است که از این تعداد، ۱۰ واحد نیروگاهی با ظرفیت بیش از ۲۰ مگاوات تا زمان اوج مصرف امسال به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وزیر نیرو، ۱۵ واحد نیروگاهی تجدیدپذیر با ظرفیت افزون بر ۵۰ مگاوات، مجموع واحدهای نیروگاهی و ظرفیت به بهره‌برداری رسیده در استان خراسان رضوی است.

وی هم اکنون عازم شهرستان های گناباد و بجستان برای بازدید و یا افتتاح پروژه‌های مرتبط در قالب هجدهمین سفر استانی ریاست جمهوری به خراسان رضوی است.