۰ نفر

افت ۱.۱ دلاری قیمت نفت

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۱۱
کد خبر: 615367
افت ۱.۱ دلاری قیمت نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آوریل در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۱۵ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش به ۹۷ دلار و ۹۳ سنت رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، قیمت نفت که در معاملات اولیه دیروز به دلیل نگرانی ها از تحریم های غرب علیه روسیه و اختلال در عرضه جهانی انرژی شاهد افزایش قابل توجهی بود در پایان معاملات روز جمعه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آوریل در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 15 سنت معادل 1.2 درصد کاهش به 97 دلار و 93 سنت رسید. دیروز قیمت نفت برنت تا 101 دلار و 99 سنت بالا رفته بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که دیروز تا 95 دلار و 64 سنت بالا رفته بود در پایان معاملات روزانه با یک دلار و 22 سنت معادل 1.3 درصد کاهش به 91 دلار و 59 سنت رسید.

در این هفته نفت برنت حدود 4.7 درصد و نفت خام آمریکا حدود 0.6 درصد افزایش را شاهد بودند.

به گزارش رویترز، روز پنجشنبه و به دنبال حمله روسیه به اوکراین قیمت نفت برای اولین بار از سال 2014 به بالای 100 دلار رسید و نفت برنت قیمت 105 دلار را تجربه کرد.

این بزرگترین حمله به خاک یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم بود و سبب فرار ده ها هزار شهروند اوکراینی از خانه هایشان شد. روز جمعه نیز حملات موشکی روسیه به پایتخت اوکراین ادامه داشت.

روز پنجشنبه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اقدام نظامی روسیه موجی از تحریم های مالی را علیه بانک ها و شرکت های دولتی این کشور اعمال کرد. انگلیس، ژاپن، کانادا، استرالیا و اتحادیه اروپا هم تحریم هایی را به اجرا گذاشته اند که از جمله می توان به توقف پروژه خط لوله گاز نورد استریم 2 توسط آلمان اشاره کرد.

اما به گفته یک مقام آمریکایی روند صادرات نفت و گاز روسیه از تحریم ها تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت. روسیه دومین تولید کننده بزرگ نفت خام و یکی از تامین کنندگان اصلی گاز اروپاست.

بر اساس برآورد موسسه وود مکنزی، روزانه 2.3 میلیون بشکه از تولید 4.6 میلیون بشکه ای نفت روسیه به غرب صادر می شود. به گفته این موسسه با مشخص شدن تبعات تحریم های مالی، خرید انرژی از روسیه محدود خواهد شد.