۰ نفر

تلاش برای توزیع عادلانه یارانه بنزین در کشور

۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۰۱
کد خبر: 613736
تلاش برای توزیع عادلانه یارانه بنزین در کشور

رییس ستاد هماهنگی طرح بازتوزیع یارانه‌ بنزین گفت: متاسفانه در حدود ۵۰ درصد از مردم از یارانه اختصاص یافته به بنزین محروم اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صداوسیما، تلاش برای توزیع عادلانه یارانه بنزین در کشوربه علی ملکی در گفتگو با خبر ۱۴ سیما با اشاره به اجرای طرح باز توزیع یارانه‌ای بنزین در کیش، گفت: تاکید اصلی طرح بر روی توزیع عادلانه یارانه بنزین است.

وی گفت: یارانه زیادی به بنزین در کشور اختصاص داده می‌شود و متاسفانه در حدود ۵۰ درصد از مردم فاقد خودرو از این یارانه بی بهره هستند.

علی ملکی گفت: متاسفانه شاهد هستیم در کشور یارانه بنزین به شکل معکوس اختصاص یافته است و هر شخصی که خودروی بیشتری دارد بنزین بیشتری هم مصرف می‌کند و همین باعث شد یارانه بنزین به جای خودرو به کدملی افراد تخصیص داده شود.

رییس ستاد هماهنگی طرح بازتوزیع یارانه‌ بنزین، گفت: افراد فاقد خودرو در جزیره کیش به شکل آزمایشی به کارت بانکی آن‌ها واریز شده است و میزان اختصاص داده شده به هر نفر از خانوار تخصیص یافته است.

وی گفت: خانواده‌ها می‌توانند در صورت نیاز نداشتن به بنزین با مراجعه به سامانه طراحی شده برای اجرای طرح درخواست فروش را اعلام کنند.

علی ملکی گفت: براساس برنامه ریزی این طرح در جزیره کیش اجرا می‌شود و پس از ارسال نتایج طرح و بررسی در جزیره قشم نیز اجرا می‌شود.

رییس ستاد هماهنگی طرح بازتوزیع یارانه‌ بنزین، گفت: بعد از اجرای آزمایشی این طرح، ستاد هماهنگی هییت دولت می‌تواند در خصوص اجرای آن تصمیم گیری کند و پس از تصویب در مجلس قابلیت اجرا در کشور پیدا خواهد کرد.