۰ نفر

سهمیه مواد اولیه پلیمری ها قطع شد

۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۰۵
کد خبر: 612925
سهمیه مواد اولیه پلیمری ها قطع شد

رییس انجمن ملی پلیمر گفت: الزام خریدار به تایید فروش ثبت شده در سامانه جامع تجارت، باعث قطعی سهمیه مواد اولیه برخی واحدهای پلیمری شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید ترکمان گفت: وزارت صمت بخشنامه‌ای صادر و ادارات استانی این وزارتخانه را مکلف کرده که اگر خریداران محصولات واحدی، ۷۰ درصد از کالای خریداری شده خود را در سامانه جامع تجارت ثبت نکند، امکان خرید مواد اولیه نداشته باشد؛ ثبت کالا در این سامانه تکلیفی است که توسط تولیدکنندگان انجام می‌شود؛ اما در این بخشنامه، یک نکته اضافه شده که بعد از ثبت، خریدار نیز باید تایید کند.

به گفته او، تایید کردن سفارشات از سوی خریدار، اقدام تجاری و منطقی نیست؛ زیرا تولیدکنندگان مدارک کامل سفارشات و فروش‌های خود را در سامانه ثبت می‌کنند و نمی‌توانند خریدار را ملزم به مراجعه به سامانه کنند.

ترکمان می‌گوید: خریدار خریدش را می‌کند و دیگر پیگیر سامانه نمی‌شود؛ این موضوع باعث شده تا برخی از تولیدکنندگان، با مشکل قطع سهمیه خرید کالا از بورس مواجه شوند؛ یعنی قانون برای خریدار تکالیفی را مشخص کرده که اگر انجام ندهد، فرد دیگری به جای او تنبیه می‌شود!