۰ نفر

قطع آب در برخی روستاهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان

۱۸ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۵۲
کد خبر: 597637
قطع آب در برخی روستاهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان

مدیرکل دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: به علت فروکش نکردن سیلاب در برخی روستا‌های استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان، امکان دسترسی به آب شرب وجود ندارد و آبرسانی با تانکر انجام می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مدیرکل دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور،  گفت: در بخش شهری استان سیستان و بلوچستان، خسارت چندانی به منابع آب شرب وارد نشده و شبکه آبرسانی برقرار است. اما به دلیل فروکش نکردن سیلاب در برخی از نقاط استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان، قطعی آب همچنان در برخی روستا‌ها ادامه دارد.

به گفته کرکانی، در حوزه روستایی این استان در روز گذشته، ۲۴۵ روستا با قطعی آب مواجه شده بودند که تاکنون آب شرب ۵۰ روستا متصل شده است. با افزایش سطح آب در سد جگین استان هرمزگان، برخی منابع آبی از دسترس خارج شده که این اتفاق سبب قطع شدن آب در ۲۴۲ روستا شده بود که تاکنون آب شرب ۱۴۰ روستا وصل شده است.

هم اکنون محور‌های اصلی و شریانی بندرعباس به بندر خمیر و بندر خمیر به بندر لنگه در استان هرمزگان و بندر کنارک به چابهار مسدود است و همچنین ۱۴۷ محور روستایی از ۶۸۶ محوری که دچار آسیب شده بودند، مسدود است.

هفته گذشته به دلیل بارش‌های گسترده در شهر‌های جنوبی کشور، خساراتی به منابع آب روستاهای استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان وارد شد که بحران آب آشامیدنی را برای ساکنان این منطقه به وجود آورد.