۰ نفر

سیل به تاسیسات برق جنوب خسارت زد

۱۸ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۴۸
کد خبر: 597635
سیل به تاسیسات برق جنوب خسارت زد

سخنگوی صنعت برق ایران گفت: سیل اخیر در جنوب کشور طبق برآورد اولیه بالغ بر ۱۰۰میلیارد تومان خسارت به تاسیسات برق وارد کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «مصطفی رجبی مشهدی» امروز در صفحه خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: سیل اخیری که در جنوب کشور اتفاق افتاد سبب شد هم‌وطنان زیادی با شرایط سختی روبرو شوند.

وی بروز مشکلات برقی را یکی از این شرایط دانست و ادامه داد: شبکه برق در هرمزگان-پارسیان، بندرعباس، بندرخمیر و جاسک در ساعت هایی ناشی از سیل قطع شده بود و حدود ۴۰ هزار مشترک با قطع برق روبرو شدند که اکنون این مشکل برطرف شده است.

سخنگوی صنعت برق گفت:برق رسانی به کمتر از ۱۰۰ مشترک در مناطق با دسترسی سخت به دلیل مسایل حمل و نقل و نبود امکان عبور و مرور ادامه دارد.

رجبی مشهدی ادامه داد: در فارس- لامرد و مهر قطعی مشترکان به طور کامل رفع شده و برق‌دار شده اند.

وی نوشت: البته در ساعت هایی چندصد مشترک بی برق شده بودند و آب بردگی پل ها در حوزه شهرستان مهر در منطقه دارالمیزان و مشکلات حمل و نقلی محدودیت هایی در برق رسانی ایجاد کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود:در کرمان- منوجان و جنوب کرمان همه روستاهای بدون برق که به دلیل آب بردگی پایه ها و شبکه ها در ساعت هایی با چند صد مشترک خاموشی روبرو بودند، برق دار شدند.

رجبی مشهدی نوشت: در سیستان و بلوچستان - کنارک و چابهار از چند صد مشترک رفع خاموشی شده و تعدادی مشترک که به دلیل مسایل ایمنی و جلوگیری از برق گرفتگی خاموش شده بودند نیز برق دار شده اند.

وی ادامه داد: اکنون شرایط در کل کشور عادی است و خسارت های سنگین شبکه های برق در حال جبران و رفع است.

سخنگوی صنعت برق نوشت: اکنون فعالیت‌هایی همانند مقاوم سازی، تبدیل کابل ها به کابل خود نگهدار و افزایش پایداری شبکه در دست اقدام قرار داشته یا در حال انجام است.