۰ نفر

تجمع مردم چهارمحال و بختیاری برای رفع مشکل آب

۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۱
کد خبر: 583966
 تجمع مردم چهارمحال و بختیاری برای رفع مشکل آب

‌مردم ‌استان چهارمحال و بختیاری امروز برای چندمین روز متوالی در اعتراض به کم‌آبی ‌مقابل امامزادگان دو خاتون(س) شهرکرد تجمع کردند و خواستار توجه ویژه مسئولان به بحران آب استان شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، دنیا با کم‌آبی مواجه شده است، اما این شرایط برای کشورهایی که خشک و نیمه‌خشک هستند از جمله ایران سخت‌تر است، کارشناسان هشدار داده بودند که بحران آبی پیشِ‌رو است و اگر فکری به حال این قضیه نشود با وضعیت اسفناکی مواجه خواهیم شد.

به‌دلیل عدم داشتن برنامه درست طی سالیان گذشته در خصوص منابع آبی پایدار، خشکسالی اخیر و سوءمدیریت، تمامی کشور با مشکل آب روبه‌رو شده است که در برخی استان‌ها این مشکل جدی‌تر بروز پیدا کرده است.

فرونشست دشت‌ها و ممنوعه و ممنوعه بحرانی شدن آن‌ها در استان چهارمحال و بختیاری زنگ هشدار را به صدا در آورده است و با کمال تأسف می‌توان گفت، مردم برخی روستاها و شهرها آب شرب برای خوردن و حتی آب باکیفیت ندارند.

تا چند سال قبل استان چهارمحال و بختیاری به‌عنوان منبع بزرگ آبی کشور با دارا بودن حدود 10 درصد منابع آبی کشور، شناخته می‌شد اما با سوءمدیریت و عدم کار کارشناسی در انتقال‌های آب، این استان اکنون با بحران بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شده است.

بحران آبی این استان را می‌توان در عدم وجود آب شرب حدود 200 روستا و تأمین آب آن‌ها به‌صورت سیار، تأمین آب شهرک‌های صنعتی استان با تانکر و عدم وجود آب شرب پایدار برای 460 هزار نفر مردم دید.

مردم استان امروز ‌مقابل میدان امامزادگان دوخاتون شهرکرد(س) برای پیگیری مشکلات آبی این استان تجمع کردند و خواستار تجدیدنظر در طرح‌های انتقال آب شدند و حاضرین ‌با سردادن شعارهایی، خواستار مدیریت صحیح آب در این استان و آب‌رسانی به شهرها و روستاهایی شدند که با تنش آبی مواجه هستند.

در ادامه تجمع‌کنندگان به‌سمت استانداری چهارمحال و بختیاری حرکت کردند و با قرائت بیانیه‌ای مبنی بر بازنگری در طرح‌های انتقال آب بر پیگیری جدی مشکلات آبی این استان از سوی مسئولان ارشد وزارت نیرو و استان تأکید کردند.