۰ نفر

کاهش قیمت نفت به ۷۸ دلار

۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۷
کد خبر: 583581
کاهش قیمت نفت به ۷۸ دلار

به دنبال جدی تر شدن مذاکرات آمریکا، ژاپن و هند برای آزادسازی ذخایر نفت خام و با کاهش تقاضا در اروپا به علت افزایش مبتلایان به کرونا، قیمت نفت در معاملات امروز به 78.67 دلار کاهش یافت.

به گزارش رویترز، به دنبال جدی تر شدن مذاکرات آمریکا، ژاپن و هند برای آزادسازی ذخایر نفت خام و با کاهش تقاضا در اروپا به علت افزایش مبتلایان به کووید 19، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، یک منبع آگاه در دولت بایدن گفت: احتمالا دولت آمریکا  سه شنبه برداشت از ذخایر اضطراری را به عنوان بخشی از یک اقدام هماهنگ با سایر کشورهای مصرف کننده در آسیا با هدف کاهش قیمت نفت اعلام خواهد کرد.

نفت برنت با یک دلار و 3 سنت کاهش 78.67 دلار فروخته شد درحالی که نفت خام آمریکا با یک دلار و 23 سنت کاهش 75.52 دلار معامله شد.

دیروز با انتشار گزارش هایی در مورد احتمال تغییر در برنامه اوپک پلاس برای افزایش تولیدش در صورت آزادسازی ذخایر استراتژیک کشورها و یا کاهش تقاضا به علت افزایش دوباره مبتلایان به کرونا در اروپا، قیمت هر دو شاخص نفتی حدود یک درصد بالا رفت.

به گفته تحلیلگران هرچند مذاکرات برای آزادسازی ذخایر استراتژیک احتمالا قیمت نفت را به زیر 80 دلار در هر بشکه می رساند اما این اقدام تاثیر موقتی خواهد داشت. اکنون توجه تحلیلگران موج چهارم کرونا در اروپا و ضربه احتمالی آن به تقاضاست.