۰ نفر

در تازه‌ترین دور از معاملات؛

قیمت نفت سقوط کرد

۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۴۵
کد خبر: 582442
قیمت نفت سقوط کرد

برداشت از ذخایر نفت از سوی آمریکا و چین، باعث کاهش قیمت نفت و سقوط آن به زیر ۸۰ دلار در هر بشکه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، قیمت نفت در بازارهای جهانی هفته گذشته با کاهش همراه بود. این کاهش قیمت بیش از هر چیز به برداشت از ذخایر نفت آمریکا و چین برای کنترل قیمت طلای سیاه و فرآورده‌های نفتی باز می‌گردد.

با نزدیک شدن به تعطیلات پایان سال میلادی، تقاضا برای بنزین افزایش داشته و این موضوع در کنار افزایش قیمت نفت، رشد قیمت بنزین را به دنبال داشته است.

ازهمین رو رییس‌جمهوری آمریکا دستور آزادسازی ذخایر استراتژیک نفت (SPR) را صادر کرد. موضوعی که در آینده می‌تواند قیمت طلای سیاه را بیش از پیش افزایش دهد.

چین نیز هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد از ذخایر نفتی خود برداشت کند. این تصمیم بعد از آن گرفته شد که اعضای اوپک پلاس اعلام کردند تغییری در روند افزایش عرضه نفت به بازار ندارند.

از سوی دیگر، افزایش شمار مبتلایان به کرونا در اروپا زمزمه‌های قرنطینه سراسری در برخی کشورهای قاره سبز را بیشتر کرده است. موضوعی که می‌تواند باعث کاهش تقاضای نفت و افت قیمت‌ها در این بازار شود.

این عوامل سقوط ۴.۱ درصدی قیمت نفت برنت در جریان معاملات هفته گذشته را رقم زد. نفت برنت که معاملات خود را در هفته گذشته ۸۲ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه آغاز کرده بود، در پایان معاملات روز جمعه به ۷۸ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز از ۸۰ دلار و ۷۹ سنت با کاهش ۶.۳ درصدی، ۷۵ دلار و ۹۴ سنت در هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت اکنون به پایین‌ترین رقم در ۶ هفته گذشته رسیده اما از آنجا که تغییر عمده‌ای در خصوص عرضه نفت از سوی تولیدکنندگان بزرگ ایجاد نشده، قیمت‌ها در هفته‌های آینده با افزایش همراه خواهد شد.