۰ نفر

سخنگوی صنعت برق؛

تمام واحد‌های برق مناطق زلزله زده به مدار برگشتند

۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۴۹
کد خبر: 580824
تمام واحد‌های برق مناطق زلزله زده به مدار برگشتند

سخنگوی صنعت برق گفت: مشکلی در پست‌ها و واحد‌های نیروگاهی مناطق زلزله زده نیست و به محض رفع سیم پارگی‌ها و نکات ایمنی، مابقی نقاط هم برقدار می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور درباره وضعیت شبکه برق در مناطق زلزله زده جنوب کشور اظهار کرد: از ابتدای دریافت خبر وقوع زلزله، گروه‌های عملیاتی در استان هرمزگان و استان‌های معین فعال شدند.

او افزود: با وجود آن که در اثر این حادثه، چهار پست توزیع و همچنین یک واحد نیروگاهی به دلیل نقص فنی از مدار خارج شدند، توانستیم در نیم ساعت اول، پست‌ها را تعمیر کنیم و خوشبختانه تمام واحد‌ها مجدداً در مدار قرار گرفته اند.

رجبی مشهدی تاکید کرد: اکنون هیچ خاموشی نداریم و شبکه پایدار است مگر در جا‌هایی که سیم پارگی رخ داده یا لازم بوده که به جهت حفظ ایمنی، قطعی داشته باشیم. به محض رفع مشکلات مربوط به سیم پارگی و ایمنی، به زودی نقاط باقی مانده نیز برق دار خواهند شد.

او همچنین گفت: هم گروه بحران در مرکز یعنی تهران آماده هستند و هم در استان هرمزگان و استان‌های معین، گروه‌های بحران آماده باش هستند تا در صورت بروز زلزله مجدد، شبکه برق پایداری را داشته باشیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: استان‌های کرمان، فارس و بوشهر، استان‌های معین هستند که کمک خواهند کرد؛ هرچند که تجهیزات لازم در استان هرمزگان نیز در اختیار نیرو‌های صنعت برق قرار دارد و آماده رفع مشکلات احتمالی هستند.