۰ نفر

روسیه از تمام کشورهای جهان در انرژی هسته‌ای فضایی جلوتر است

۸ مهر ۱۴۰۰، ۹:۱۰
کد خبر: 566989
روسیه از تمام کشورهای جهان در انرژی هسته‌ای فضایی جلوتر است

رییس جمهور روسیه گفت که این کشور در بخش انرژی هسته‌ای فضایی چند سال از کل کشورهای جهان جلوتر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رییس جمهور روسیه روز چهارشنبه در دیدار با مقام‌های بخش صنعت فضایی این کشور گفت که روسیه بین 6 تا 7 سال از رقبای خود در توسعه فناوری‌های منحصر به فرد انرژی هسته‌ای فضایی  جلوتر است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه گفت: ما پیشرفت چشمگیری در توسعه فناوری‌های هسته‌ای فضایی منحصر به فرد داشته ایم. به گفته متخصصان ، روسیه بین 6 تا 7 سال از همه رقبای خود  در جهان جلوتر است.»

رییس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که این یک دستاورد خوب است و باید از آن با حمایت از تحقیقات علمی موفقیت آمیز در فضانوردی و تسریع در اجرای عملی راه حل های فن آوری امیدوار کننده استفاده کرد.

وی گفت: «ما امروز نیز درباره مراحل خاص در این زمینه بحث خواهیم کرد.»

به گفته پوتین، تقویت زیرساخت‌های زمینی به منظور توسعه صنعت فضایی  و افزایش تعداد پرتاب‌ها ضروری است.

یک نظرسنجی جدید نیز که مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه  روز چهارشنبه منتشر کرد، نشان داد که نیمی از روس‌ها (49 درصد) از جنگ اتمی نمی‌ترسند .

دیگر یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثریت شرکت کنندگان در نظرسنجی  (86 درصد) مطمئن هستند که جنگ اتمی در 2 تا 3 سال آینده آغاز نمی‌شود. نیمی از روس‌ها (54 درصد) معتقدند که حفظ و تقویت ظرفیت اتمی بیشتر به حفظ صلح کمک می‌کند و یک سوم پاسخ دهندگان (34 درصد) نظر مخالف دارند.

در این نظرسنجی آمده است، اگرچه روند خلع سلاح اتمی در سراسر جهان در سال 1962 آغاز شد، اما اکثر روس‌ها (71 درصد) فکر می کنند که این کشور نیاز به حفظ توانایی‌های اتمی خود دارد و 16 درصد نیز طرفدار روند خلع سلاح اتمی هستند.