۰ نفر

مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق؛

بخش تجاری ۸ درصد مصرف برق را به خود اختصاص داد

۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۵۰
کد خبر: 550903
بخش تجاری ۸ درصد مصرف برق را به خود اختصاص داد

مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: بخش تجاری ۸ درصد مصرف برق را به خود اختصاص داده است که با اعمال روش‌های مدیریت مصرف می‌توانند کمک موثری به تامین برق پایدار داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «مسعود صادقی» در گفت‌وگویی افزود: واحدهای تجاری می‌توانند با تغییر روش‌های نورپردازی به نورهای موضعی و تنظیم دما روی ۲۵ درجه و جلوگیری از هدر رفت انرژی، مصرف خود را به میزان قابل توجهی (بیش از ۴۰ درصد ) کاهش دهند که البته باعث افزایش سود و کاهش هزینه‌های این گروه از مشترکان نیز می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود چون لامپ‌ها کم مصرف است، پس روشن ماندن تعداد زیاد لامپ اشکال ندارد، درست نیست.

مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق خاطرنشان ساخت: هر یک‌د رجه دما باعث تغییر یک هزار و ۵۰۰ مگاواتی مصرف برق می‌شود.

صادقی گفت: در حال حاضر شاهد خنکی هوا هستیم اما همچنان نیازمند  همکاری بیشتر مشترکان به ویژه مشترکان تجاری و خانگی هستیم چرا که مصرف حداقل یک‌هزار مگاوات از سقف تعیین شده بیشتر است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی بخشی از نیاز مصرف برق از طریق نیروگاه‌های برق آبی و مصرف آب تولید می‌شود و این در حالی است که ما نیازمند ذخیره بیشتر آب هستیم؛ بنابراین نیاز به همکاری بیشتر مشترکان است.

مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق افزود: اواسط هفته آینده شاهد افزایش دما خواهیم بود و همکاری مشترکان می‌تواند در گذر از شرایط هفته نیز به صنعت برق کمک کند.

پیشتر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: تراز منفی ۱۰ هزار مگاواتی تولید و مصرف می‌توانست باعث بروز خاموشی سراسری (بلک اوت) شود که آثار زیانباری برای کشور به همراه داشت اما با همراهی و مدیریت درستی که صورت گرفت، این اتفاق رخ نداد.