۰ نفر

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور مطرح کرد؛

ضرورت خاموشی کولرهای اضافی برای تامین برق

۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۳
کد خبر: 535845
ضرورت خاموشی کولرهای اضافی برای تامین برق

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با اشاره به میانگین افزایش دما در کشور و افزایش مصرف برق در هفته جاری، از شهروندان خواست با خاموش کردن کولرهای اضافی به تامین برق پایدار کمک کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، کیومرث زمانی، گفت: با توجه به بروز خشکسالی شدید در سال آبی جاری و کاهش ۶۰ درصدی تولید نیروگاه‌های برق آبی در استان، در ۱۸ ساعت از شبانه روز بین هزار تا ۳۵۰۰ مگاوات از توان برق مورد نیاز خوزستان از شبکه سراسری تأمین می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که در هفته جاری متوسط دمای کل کشور ۱.۴ درجه افزایش داشته و به تبع آن مصرف برق در کشور افزایشی می‌شود، امکان کمک شبکه سراسری به شبکه برق خوزستان کاهش پیدا می‌کند. برای جبران کمبود تولید برق، از شهروندان استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد تقاضا می‌شود تا حداکثر مدیریت در مصرف برق را به خصوص در سیستم‌های سرمایشی اعمال کنند.

به گفته این مقام مسئول شعار «لامپ اضافه خاموش» در طول سال‌های گذشته تأثیر شگرفی در کاهش مصرف برق داشته و باعث شد که پیک سراسری برق کشور که در شب رخ می‌داد به ظهر منتقل شود. هم اکنون نیز از هموطنان به خصوص شهروندان تحت پوشش شبکه برق منطقه‌ای خوزستان درخواست داریم تا با سرلوحه قرار دادن شعار «کولر اضافی خاموش» هم هزینه‌های اقتصادی خود را کاهش دهند و هم تلاشگران صنعت برق را در خدمات رسانی بهتر به هموطنان یاری کنند.