۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سقوط قیمت نفت با قدرت گرفتن دلار/ انتظار افزایش عرضه جلوی رشد بازار را گرفت

۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۳۶
کد خبر: 509150
سقوط قیمت نفت با قدرت گرفتن دلار/ انتظار افزایش عرضه جلوی رشد بازار را گرفت

به دنبال کاهش ارزش اوراق قرضه که سبب قدرت گرفتن دلار آمریکا شد، قیمت نفت روز جمعه سقوط کرد.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دنبال سقوط ارزش اوراق قرضه که منجر به رشد دلار آمریکا شد، و همچنین افزایش انتظارات در خصوص اینکه بازگشت قیمت نفت به بیش از آغاز بیماری همه‌گیر کووید-19 احتمالا سبب افزایش عرضه در بازار می‌شود، قیمت نفت روز جمعه کاهش یافت.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا 72سنت یا 1.1درصد کاهش یافت و به 62.81دلار در هر بشکه رسید و تمام دستاوردهای روز پنجشنبه را از دست داد.

معاملات آتی نفت خام برنت نیز در پی از دست دادن 16سنت از ارزش خود در روز پنجشنبه، 63سنت یا 0.9درصد سقوط کرد و با قیمت 66.25دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. معاملات آتی برای ماه مه نیز 77سنت یا 1.2درصد کاهش یافت و به 65.34دلار در هر بشکه رسید.

گفتنی است که کاهش ارزش اوراق قرضه، منجر به تقویت دلار آمریکا و همچنین افزایش بازده شد که توانست اقلام بدون بازده را تحت تاثیر قرار دهد. افزایش ارزش دلار باعث می‌شود نفتی که با دلار آمریکا قیمت‌گذاری شده، برای خریداران با ارزهای دیگر گران‌تر تمام شود.

به رغم افت قیمت‌ها در روز جمعه، هر دو معیار برنت و وست تگزاس اینترمیدیت در مسیر دستیابی به سود تقریبا 20درصدی در ماه جاری قرار دارند؛ زیرا با وجود اینکه بازارها با اختلالات عرضه از سوی آمریکا مواجه شده‌اند، خوش‌بینی برای بهبود تقاضا به دنبال عرضه واکسن ایجاد شده است.

سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند که اعضای اوپک پلاس در جلسه هفته آینده سبب بازگشت عرضه بیشتر به بازار شوند.