۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش قیمت نفت به دنبال بهبود وضعیت تولید در تگزاس/ پیش‌بینی قیمت طلای سیاه در ماه‌های آتی

۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹
کد خبر: 508089
افزایش قیمت نفت به دنبال بهبود وضعیت تولید در تگزاس/ پیش‌بینی قیمت طلای سیاه در ماه‌های آتی

قیمت نفت به دنبال بهبود تدریجی یخبندان تگزاس که سبب توقف تولید میلیون‌ها بشکه نفت به صورت روزانه شد، روز دوشنبه افزایش یافت.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، تولید نفت خام در آمریکا که به دنبال یخبندان تگزاس متوقف شده بود و نگرانی‌هایی را در خصوص عرضه ایجاد کرد، به تدریج در حال بهبود است که افزایش قیمت نفت در روز دوشنبه را نیز به دنبال داشت.

نفت خام برنت پس از تجربه رشد حدود یک درصدی در هفته گذشته، ۷۶سنت یا ۱.۲درصد افزایش یافت و به ۶۱.۶۷دلار در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز پس از کاهش ۰.۴درصدی در هفته گذشته، با افزایش ۷۴سنت یا ۱.۳درصدی، با قیمت ۵۹.۹۸دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

گفتنی است که گلدمن ساکس پیش‌بینی خود را برای قیمت برنت ۱۰دلار افزایش داد و به تقویت بازار کمک کرد. بر اساس این پیش‌بینی، انتظار می‌رود قیمت نفت خام برنت در سه ماهه دوم سال به ۷۰دلار و در سه ماهه سوم به ۷۵دلار برسد.

به گفته تحلیلگران، یخبندان بی‌سابقه در تگزاس باعث توقف تولید ۴میلیون بشکه از نفت خام در روز شد. احتمالا چند روز طول خواهد کشید که دریچه‌های نفت یخ زدایی شده و سیستم‌ها دوباره برای تولید نفت و گاز راه‌اندازی شود.