۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آخرین آمار تولید و فروش ایرانول در ۵ماهه سال جاری/ افزایش ۱۹درصدی مقدار فروش ایرانول نسبت به سال گذشته

۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۰۶
کد خبر: 465512
آخرین آمار تولید و فروش ایرانول در ۵ماهه سال جاری/ افزایش ۱۹درصدی مقدار فروش ایرانول نسبت به سال گذشته

ایرانول درحالی مردادماه را به پایان رساند که رشد 31 درصدی مقدار صادرات و البته افزایش 13 درصدی مبلغ فروش کل را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ مطابق با روال هرماه، شرکت‌های بورسی گزارش عملکرد ماهانه خود را برای اطلاع سهامداران روانه کدال کردند.

بر اساس گزارش عملکرد ماهانه شرکت ایرانول، میزان فروش ماهیانه شرکت در مرداد ماه امسال بالغ بر 350 میلیارد تومان بوده که نسبت به تیر ماه رشد 10درصدی را نشان می دهد.

همچنین مقایسه مقدارفروش شرکت در مرداد ماه امسال با مدت مشابه سال قبل نشان می دهد میزان فروش شرکت 33 درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر اما میزان فروش داخلی شرکت در ماه مرداد مبلغ 236 میلیارد تومان بوده است که کاهش5 درصدی را نسبت به تیرماه نشان می دهد که البته دلیل این کاهش فروش داخلی، رشد قابل توجه فروش صادراتی در ایرانول بود.

گفتنی است فروش صادراتی شرکت در مرداد ماه امسال مبلغ 114میلیارد تومان بوده است که نسبت به تیر ماه  رشد 64 درصدی را نشان می دهد.

همچنین آمار از افزایش ســهم بازار ایرانول در پنج ماهه نخست ســال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از 21 درصد به 28 خبر می‌دهد. آمار منتشر شده در کدال نیز از رشد 13درصدی مبلغ فروش کل داخلی شــرکت در 5ماهه نخست سال 99 نسبت به مدت مشابه سال 98 خبرداده که با توجه به شرایط اقتصادی یک دستاورد بزرگ به شمار می‌رود.

در مجموع شرکت ایرانول از ابتدای سال مالی تا انتهای مرداد ماه قریب به هزار و 288 میلیارد تومان فروش انواع محصولات داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 13 درصدی را تجربه می کند.