۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نفت در بیم و امید بهبود تقاضا/ باز هم نشست اوپک پلاس خبرساز شد

۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۲
کد خبر: 460689
نفت در بیم و امید بهبود تقاضا/ باز هم نشست اوپک پلاس خبرساز شد

درحالی قیمت نفت اندکی از رشد روز گذشته خود را اصلاح کرد که بازارها همچنان در امیدواری بهبود تقاضای نفت ناشی از بازگشت از عصر یخبندان اقتصادی هستند.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ روز گذشته و در پی انتشار اخباری در خصوص پایبندی 97 درصدی اوپکی‌ها به توافق کاهش تولید، قیمت نفت تا محدوده 46 دلار بالا رفت. اما در ادامه و با نگرانی  از عدم کاهش محدودیت های قرنطینه، قیمت نفت اندکی اصلاح کرد.

درحال حاضر هر بشکه نفت خام برنت با افت 20 سنتی نسبت به روز گذشته در محدوده 45 دلار و 19 سنت در حال معامله است.

همچنین هر بشکه نفت خام وست تگزاس نیز با افت 25 سنتی در کانال 42 دلار و 68 سنت قرار دارد.

یکی از نکات قابل توجه فعالان بازار نفت، عدم واکنش جدی قیمت‌ها به تسهیل تولید دو میلیون بشکه ای نفت از سوی اوپک پلاس است. از ابتدای ماه جاری میلادی اعضای اوپک پلاس طبق توافق اخیر خود، کاهش تولید را از 9.7 میلیون بشکه در روز به 7.7 میلیون بشکه رساندند.

این در حالی است که برخلاف پیش بینی‌ها قیمت نفت با این افزایش تولید، واکنش جدی از خود نشان نداد.

همچنین روز گذشته اخباری منتشر شد حاکی از آن که میزان پایبندی اعضای اوپک پلاس از توافق کاهش تولید در ماه گذشته حدود 97 درصد بوده است. گفتنی است نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس قرار است روز چهارشنبه برگزار شود

از سوی دیگر اما آمار شرکت بیکرهیوز نشان داد شمار دکل‌های حفاری نفت فعال آمریکا هفته گذشته چهار حلقه کاهش پیدا کرده و به ۱۷۲ حلقه رسید که پایین ترین میزان از 15 سال پیش تا کنون رسیده است.