۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

پیشرفت پروژه توسعه میادین نفتی سپهر و جفیر با تعامل نزدیک‌تر بخش خصوصی و دولتی/ عملیات حفاری چاه‌ها سرعت می‌یابد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۶:۳۰
کد خبر: 436778
پیشرفت پروژه توسعه میادین نفتی سپهر و جفیر با تعامل نزدیک‌تر بخش خصوصی و دولتی/ عملیات حفاری چاه‌ها سرعت می‌یابد

در اجرای طرح توسعه میادین نفتی سپهر و جفیر در غرب کارون در استان خوزستان، بخش خصوصی و دولتی فعال در حوزه نفت، قرارداد کاری به ارزش ۶٠ میلیون دلار امضاء کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در اجرای طرح توسعه میادین نفتی سپهر و جفیر در غرب کارون در استان خوزستان، شرکت اکتشاف و تولید پاسارگاد و شرکت خدمات مهندسی پژواک انرژی از شرکت های زیر مجموعه گروه گسترش انرژی پاسارگاد و شرکت ملی حفاری ایران  قرارداد کاری به ارزش 60 میلیون دلار امضاء کردند.

 این قرارداد روز یکشنبه هفته جاری در تهران به امضای مدیرعامل گروه گسترش انرژی پاسارگاد، مدیرعامل شرکت اکتشاف و تولید پاسارگاد, مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت خدمات مهندسی پژواک انرژی و مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران رسید.

گفتنی است این قرارداد همکاری که به صورت IPC است نخستین قرارداد توسعه مخازن هیدروکربوری محسوب می شود که در سال جهش تولید میان شرکت های ایرانی مبادله می گردد.

 در این آیین که مدیران ارشد گروه گسترش انرژی پاسارگاد و شرکت ملی حفاری ایران حضور داشتند، مهدی میرمعزی مدیرعامل این گروه خاطر نشان کرد: همکاری شرکت ملی حفاری ایران به عنوان بزرگترین شرکت حفاری در کشور برای مجموعه این گروه که از ظرفیت های لازم برای حضور در پروژه های میدان محور در داخل و همچنین خارج از کشور برخوردار است بسیار با اهمیت تلقی می گردد.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه بزرگ و ملی توسعه میادین سپهر و جفیر در مجموع حفاری بیش از یکصد حلقه چاه نفتی پیش بینی شده است، افزودند: همکاری های مشترک میان شرکت ملی حفاری ایران با شرکت های بخش خصوصی زمینه تحول و پیشرفت در کار را فراهم می آورد. 

همچنین محمد علی عمادی معاون اجرایی بخش بالادستی گروه گسترش انرژی پاسارگاد با اشاره به ظرفیت های این شرکت در اجرای پروژه های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت،گفت: با توجه به برنامه های شرکت ملی نفت ایران و موضوع اجرای پروژه های میدان محور ، EPC و EPD ،  هدف از مشارکت با شرکت ملی حفاری ایران حضور مشترک در اجرای این پروژه ها و بازارهای هدف است.

در این آیین همچنین عباس قبادی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت خدمات مهندسی پژواک انرژی به تشریح فعالیت های این مجموعه در موضوع مدیریت، مهندسی، تامین کالا و اجرای  پروژه های نفت و گاز پرداخت و توضیح داد: این شرکت تلاش دارد تا با همکاری و همدلی و هم افزایی با ملی حفاری پروژه مورد نظر را در زمان برنامه ریزی شده و با کیفیت مطلوب اجرا و زمینه های توسعه همکاری های آتی را فراهم آورد.

در آیین امضای این قرارداد مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت مادر تخصصی حفاری در صنعت نفت ایران، یاد آور شد: ملی حفاری در حفاری چاه های اکتشافی در میادین مختلف کشور از جمله میدان های سپهر و جفیر نقش محوری داشته و اطلاعات مخزنی و تجربه کار در این میدان ها دارد.

وی افزود: این شرکت به منظور ورود به این پروژه  دو دستگاه حفاری سنگین و روز آمد 93 و 94 فتح را برای شروع عملیات اجرایی کاندید نموده و تجهیزات لازم در بخش های عملیاتی و خدمات فنی و مهندسی و نیروهای مجرب جهت انجام کاری ماندگار در نظر گرفته شده است تا با همکاری و تعامل مطلوب با شرکت پژواک انرژی براساس جدول زمانبندی کار دنبال گردد.

موسوی با بیان اینکه در شرایط شتاب بخشی به اجرای پروژه درصورت نیاز تعداد دکل ها و تجهیزات مرتبط با خدمات فنی مهندسی افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: ملی حفاری در زمان حاضر در حال مذاکره با گروه گسترش انرژی است تا افزون بر این پروژه در حفاری و تکمیل  10 حلقه چاه  دیگر در این میادین مشارکت نماید.