۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تلاش آمریکایی‌ها برای کاهش قیمت بنزین/ رشد قیمت سوخت ادامه دارد

۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۴
کد خبر: 355770
تلاش آمریکایی‌ها برای کاهش قیمت بنزین/ رشد قیمت سوخت ادامه دارد

درحالی قیمت بنزین در آمریکا نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است که پیش بینی می شود در پایان هفته جاری بیش از 37 میلیون آمریکایی برای جشن خاطره ها به مسافرت بروند.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ مطابق با آخرین گزارش ها، قیمت بنزین در آمریکا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افت 10 سنتی به رقم 2 دلار و 85 سنت در هر گالن کاهش یافت. این در حالی است که امریکایی ها خود را برای جشن های پایان هفته و مسافرت های گسترده تابستانی در این هفته آغاز می کنند.

از این رو پیش بینی می شود در تعطیلات این هفته، بیش از 37 میلیون آمریکایی به مسافرت بروند. اما به رغم افزایش تقاضای بنزین، قیمت ها نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 10 سنتی در هر گالن مواجه شده است. البته ابتدای سال جاری میلادی قیمت هر گالن بنزین به 2 دلار و 10 سنت کاهش یافت که بیشترین افت قیمت را از ماه می سال 2016 تجربه کرده است. از سویی دیگر آمارها نشان می دهند با افزایش ریسک در بازارهای جهانی نفت به دلیل اعمال تحریم بر نفت ایران و ونزوئلا از ابتدای سال جاری میلادی، قیمت بنزین در آمریکا سر به افزایش گذاشته است به نحوی که آمریکایی ها در ژانویه 2019، بنزین 2 دلار و 20 سنتی را تجربه کردند.

همچنین طبق گزارش ها در مدت مشابه ماه می سال 2010 یعنی 9 سال پیش قیمت بنزین دقیقا بدون تغییر در همین محدوده کنونی قرار گرفته بود. اما بیشترین افت قیمت مربوط به ماه فوریه سال 2016 بود که هر گالن بنزین در امریکا به رقم یک دلار و 60 سنت کاهش یافت. از سویی دیگر اما آمریکایی ها در ماه می سال 2011 بالاترین قیمت بنزین را در 9 سال اخیر تجربه کردند که در این ماه قیمت هر گالن بنزین به رقم 4 دلار رسید.

انرژی