۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پایداری بازار نفت با وجود تنش‌های تجاری/ مواضع جنگی ترامپ، به رشد قیمت‌ها کمک می‌کند

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۵۲
کد خبر: 351684
پایداری بازار نفت با وجود تنش‌های تجاری/ مواضع جنگی ترامپ، به رشد قیمت‌ها کمک می‌کند

بازار نفت در ماه می برخلاف ماه های گذشته سال جاری میلادی نزولی آغاز شد، اما به رغم تنش های جهانی ،قیمت ها در این ماه پایدار خواهد بود.

اقتصادآنلاین-منصوره محمدی؛ بازار نفت در ماه می برخلاف ماه های گذشته سال جاری میلادی نزولی آغاز شد. سایه تحریم آمریکا بر ایران، همچنین تنش تجاری بین چین و ایالات متحده باعث شد تا قیمت ها در بازار نفت روندی نزولی داشته باشند.

اما پلاتس در گزارشی نوشته است وضعیت بازار در ماه می پایدار خواهد بود. به گزارش پلاتس، قیمت نفت که در روز گذشته تحت تاثیر تنش های تجاری چین و آمریکا قرار داشته است، در نخستین معاملات روز سه شنبه روندی صعودی به خود گرفت.

هم نفت  برنت و هم وست تگزاس اینترمدیت  هر دو  نبض بازار را شب گذشته پس گرفتند، زیرا آمریکا اعلام کرد دستگاه های نظامی خود را در خاورمیانه و برای هشدار به ایران مستقر خواهد کرد.

از سویی ترامپ نیز در روزهای پایان هفته ای که گذشت اعلام کرد تعرفه کالاهای چینی را افزایش خواهد داد. این سخن تجار جهانی را شگفت زده کرد زیرا پالایشگاه های نفت چین مقدمات افزایش خرید محصولات نفتی را فراهم کرده اند.

مقامات چینی برای مذاکرات تجاری عازم آمریکا خواهند شد، اما پس از اظهارات ترامپ مشخص نیست لیو هی، مقام ارشد چین در مذاکرات، آنها را در این مذاکرات همراهی کند یا خیر

اگرچه قیمت ها در روز گذشته روندی کاهشی داشته است، اما با توجه به مذاکرات چین و آمریکا در روزهای پنجشنبه و جمعه این کاهش قیمت ها کوتاه مدت است و بازار به سمت رشد قیمت ها حرکت خواهد کرد.

نفت