۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تامین بودجه آلایندگی اهواز بین شرکت نفت و کارون سرگردان است/ ممانعت از سوخت 50هزار بشکه نفت

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۱۶
کد خبر: 350821
تامین بودجه آلایندگی اهواز بین شرکت نفت و کارون سرگردان است/ ممانعت از سوخت 50هزار بشکه نفت

براساس تکلیف قانونی عوارض آلایندگی واحدها، یک درصد از درآمد را شامل می‌شود، اما براساس استنباط قانونی شهرداری اهواز این رقم باید یک درصد از فروش نفت باشد و این رقم برای شرکت بهره برداری کارون عملی نخواهد بود.

اقتصادآنلاین-منصوره محمدی، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون، محسن دهانزاده، در نشست خبری نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به تولید روزانه این مجموعه گفت: کارون تولید بیش از یک میلیون بشکه نفت و 700میلیون فوت مکعب گاز را برعهده دارد و روزانه بالغ بر 200 هزار بشکه آب نیز توسط مجموعه برای تامین آب عملیاتی واحدها تولید می شود.

وی درباره آلودگی ناشی از تولیدات شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با اشاره به اینکه کارون به دلیل همپوشانی با اهواز، بحث الزامات محیط زیستی را داردگفت: راه برد کارون انجام ماموریت های اقتصادی هم سو با ماموریت های محیط زیستی ایست، در همین رابطه در سال گذشته از سوخت حدود 50 هزار بشکه به طور انباشتی در طی سال ممانعت شد تا جلوی آلودگی ناشی از گاز فلر گرفته شود.

دهانزاده درباره وضعیت فلرهای تولیدی نیز گفت: برای فلرینگ در اهواز، مشعل واحد بهره برداری شماره سه با ادوات موجود به سوزی می شود و جمع آوری فلر از جمله استراتژی های ما است و در سال گذشته 98.7 درصد گاز فلر جذب شده است.

وی درباره پرداخت عوارض آلایندگی شهر اهواز گفت: در سال گذشته 86 میلیارد ریال حق آلایندگی هوا پرداخت شده است.

دهانزاده در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین درباره کم بودن رقم حق آلایندگی پرداخت شده، با توجه به اظهارات شهردار اهواز که این عدد را 700 میلیارد تومان می داند و عدد 86 میلیارد ریال در مقابل این عدد مبلغ ناچیزی می باشد گفت: کارون شرکت بهره برداری نفت و گاز است و فروش نفت توسط شرکت ملی نفت ایران انجام می شود. براساس تکلیف قانونی عوارض آلایندگی واحدها، یک درصد از درآمد را شامل می شود، اما براساس استنباط قانونی شهرداری  اهواز این رقم باید یک درصد از فروش نفت باشد و این برای شرکت بهره برداری کارون عملی نخواهد بود.