۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اوپک بازهم تولیدش را کاهش داد/ عزم جدی عربستان برای افزایش قیمت

۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۱۳
کد خبر: 345099
اوپک بازهم تولیدش را کاهش داد/ عزم جدی عربستان برای افزایش قیمت

طبق آخرین گزارش تولید ماهانه اوپک، این مجمع در فوریه 2019 با شیب تندتری به روند کاهشی تولید نفت ادامه داده که البته این تنزل تولید در ماه مارس نیز ادامه یافته است.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ گزارش تولید اوپک روز گذشته در حالی منتشر شد که آمارها حاکی از ادامه روند کاهشی طبق آخرین تصمیم اعضای این گروه در نشست 157 در ماه دسامبر 2018 است.

در این میان مجموع تولید روزانه این گروه در فوریه 2019 بالغ بر 30 میلیون 549 هزار بشکه است که کاهش 220 هزار بشکه را نسبت به ماه ژانویه سال جاری نشان می دهد. گفتنی است این میزان از کاهش در چهار سال گذشته بی سابقه بوده که البته عزم جزم عربستان در این رابطه بسیار تاثیرگذار است. این در حالی است که ترامپ به دلیل ترس از نوسان مثبت احتمالی قیمت ها در روزهای آتی بازهم از اوپک خواست تا قیمت ها را کاهش دهد اما این گزارش نشان دهنده بی توجهی بزرگترین گروه نفتی دنیا به خواسته های ایالات متحده است.

اما پس از ونزوئلا، بیشترین میزان کاهش تولید در ماه فوریه مربوط به عربستان سعودی با 86 هزار بشکه در روز است. پس از آن عراق و کویت به ترتیب با 40 و 12 هزار بشکه کاهش تولید روزانه در رده سوم و چهارم قرار دارند.

از سویی دیگر اما ایران در ماه فوریه روند معکوس در کاهش تولید را طی کرده و افزایش 12 هزار بشکه ای تولید را نسبت به ماه ژانویه  به ثبت رسانده است. که البته این میزان بالاترین رقم از ماه نوامبر سال 2018 محسوب می شود.

WhatsApp Image 2019-04-06 at 05.35.33