۰ نفر

درگفتگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

رفع بخش عمده قطع گاز مناطق سیل زده/ پنج درصد روستاها دچار افت فشار گاز هستند

۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۰۰
کد خبر: 343414
رفع بخش عمده قطع گاز مناطق سیل زده/ پنج درصد روستاها دچار افت فشار گاز هستند

شرایط بحرانی پیش آمده ناشی از وقوع سیل در شمال کشور منجر به قطعی و یا افت فشار گاز در برخی از مناطق و تعدادی از روستاها شده است.

اقتصادآنلاین_عبدالله محمدی؛ ادامه وضعیت بحرانی حاکم در مناطق شمالی کشور به گونه ای است که ، تعدادی از شهروندان خبر از قطعی و یا افت فشار گاز آن هم در شرایط برودت هوا دادند.

در این رابطه بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین اظهار داشت: از ۲۷ اسفند دو استان شمالی کشور یعنی گلستان و مازندران درگیر سیل بودند که در این بین استان گلستان شرایط به مراتب سخت‌تری را به خود می‌بیند، به گونه ای که چند رودخانه اصلی آن که خطوط اصلی گاز استان از آن ها عبور می کرد دچار مشکل شده و شرایط نامناسبی را به همراه داشت.

او همچنین گفت: مدیریت اوضاع به گونه ای پیش رفت که در استان گلستان شاهد قطعی گاز نبودیم، اما در مازندران، یکی از خطوط لوله ۱۲ اینچی که شرق و غرب قائمشهر را به هم وصل می کرد دچار شکستگی  و‌منجر به قطع شدن گاز ۵۴ روستا شد.

وی در ادامه نسبت به اینکه تا کنون ۹۵ درصد قطعی گاز این روستاها برطرف شده است اشاره کرد: پنج درصد باقی مانده که دچار قطعی گاز هستند به صورت موردی بوده که دلیل آن افزایش مصرف است، چراکه خطوط موقت فعلی گنجایش افزایش مصرف نداشته و باید منتظر وصل شدن مجدد خط اصلی انتقال گاز ماند.

بوجارزاده همچنین بیشتر افت فشار و قطعی گاز را مربوط به استفاده در شب ، به علت پایین آمدن دمای هوا و سرما عنوان کرد.

سخنگوی شرکت گاز  از آماده بودن نیروهای امدادی جهت وصل و‌ پیگیری قطعی های احتمالی گاز در مناطق سیل زده خبر داد و تاکید کرد تلاش ها جهت بهبود شرایط ادامه خواهد داشت.