۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

خطوط انتقال برق اهواز در حال ترمیم است/ به‌زودی گزارش نهایی خسارت اعلام می‌شود

۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۱۶
کد خبر: 342031
خطوط انتقال برق اهواز در حال ترمیم است/ به‌زودی گزارش نهایی خسارت اعلام می‌شود

حادثه آتش سوزی خط لوله میعانات گازی NGL800 علاوه بر خسارات جانی و مالی، منجر به آسیب شبکه اصلی انتقال برق آن منطقه نیز شده است.

اقتصادآنلاین- عبدالله محمدی؛ پنجشنبه هفته گذشته خط انتقال میعانات گازی در جاده اهواز- ماهشهر بر اثر نشست گاز و فرسودگی، دچار آتش سوزی شد که منجر به فوت و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان شد.

علاوه بر آسیب های فوق این حادثه خسارت‌هایی هم به خطوط و شبکه انتقال برق منطقه وارد کرد که ، فتاحی رییس روابط عمومی توزیع برق منطقه‌ای خوزستان در این باره به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: حرارت بسیار زیاد این حادثه منجر به آسیب دیدن دوخط اصلی 230 کیلو ولت  و 132کیلو ولت شده است.  وی ادامه داد : تعدادی از سیم‌ها نیز دچار پارگی شده و نیاز به تعویض دارد.

وی تاکید کرد : الویت عملیات تعویض خط 230 کیلو ولتی است، چرا که محل عبور این خط از اتوبان بوده وپس از آن سایر خطوط آسیب دیده نیز بررسی و تعویض خواهند شد. البته لازم به ذکر است که هیچکدام از خسارات منجر به خاموشی و قطعی برق نشده ، به طوریکه یک خط دیگر به عنوان جایگزین انتقال، مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: پس از بروز حادثه مسئولین و همچنین مجموعه تعمیرات برق منطقه، جهت بررسی شرایط ، ایمن سازی و کنترل اوضاع در صحنه حاضر شدند و کابل‌های حادثه دیده جمع آوری شد، چراکه احتمال می‌رفت، وزش باد منجر به بروز سوانح بیشتری به وقوع شود.

فتاحی افزود: از روز گذشته نیز برای جایگزینی سیم‌های جدید اقدامات لازم صورت گرفته و همچنین محاسبه خسارت‌ها وارده هم نیازمند بررسی بیشتر است که متعاقبا اعلام خواهد شد.