۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آقازادگی، آن روی سکه قاچاق سوخت/ شرکت ملی پخش در جایگزینی رئیس ناحیه مرزی تعلل می‌کند

۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۳۵
کد خبر: 340047
 آقازادگی، آن روی سکه  قاچاق سوخت/ شرکت ملی پخش در جایگزینی رئیس ناحیه مرزی تعلل می‌کند

در زمانی که شاهد گسترش قاچاق فرآورده‌های نفتی در مرزهای کشور به ویژه حاشیه خلیج فارس هستیم، بروز سوء مدیریت و سیاسی کاری در شرکت ملی پخش فرآورده‎‌های نفتی ناحیه کیش چالش قاچاق را دوچندان می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین ، پس از حرف و حدیث‌های بسیار در خصوص حضور اندک و بحث برانگیز مدیر منطقه کیش شرکت ملی پخش فرآورده های در سال جاری و خروج طولانی مدت وی از کشور، سرانجام پس از حدود یک سال شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی متقاعد به انتخاب جایگزین برای این شخص شد.

با وجود انتشار گزارش های متعدد در خصوص قاچاق سوخت از مناطق مرزی کشور بویژه در مرز های دریایی جنوب کشور اخیرا با موضوع جالب مدیریتی در سازمان متولی توزیع سوخت کشور مواجه شدیم. از مناطق پُرریسک قاچاق سوخت در جنوب کشور، جزایر قشم و کیش است که خود محل مستعدی برای پدیده قاچاق است.

 حال جالب توجه است که ناحیه شرکت ملی پخش جزیره کیش که متولی اصلی اجرایی مدیریت توزیع سوخت در این بخش مرز جنوبی کشور است حدود یک سال است که بدون حضور دایمی مسئول اداره می‌شود. گفتنی است دقیقا در زمانی که کشور با نوسانات ارزی و تشدید پدیده قاچاق فرآورده‎‌های نفتی مواجه بوده است، ناحیه کیش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بدون مسئول (مرخصی طولانی مدت) اداره می شود.  

گفتنی است مدیر فعلی نفت کیش، فرزند یکی از مدیران ارشد نفتی که با قانون جدید منع بکارگیری بازنشستگان کنار رفت. و در سالهای قبل با استفاده از همین روابط و بدون هیچ گونه تجربه مدیریتی با پیگیری و شوق فراوان در این سمت منصوب شد. اما نکته جالب توجه اینجاست که این همه شوق و علاقه برای کسب این سمت با چراغ سبز کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای مهاجرت و فعالیت در شرکت های نفتی افول پیدا کرد. اما سوال اینجاست که اگر یک مسئول عادی و غیرمرتبط با مدیران وزارت نفت در این سمت قرار می گرفتند بازهم مشمول چنین ارفاق هایی می شدند؟

همچنین بنابر گزارش ها و شواهد خبرنگار محلی اقتصادآنلاین، این مدیر در یک سال گذشته مدت زمان محدودی را در محل کار خود حاضر بوده است. اما مشکل زمانی دوچندان می شود که این اتفاق دقیقا در منطقه ای رخ می دهد که به لحاظ مرز جغرافیایی، مستعد قاچاق فرآورده های نفتی بوده و نیاز مبرم به کنترل و بازرسی دارد.

از این رو موضوع عدم حضور وی در محل کار برای مدت طولانی، سبب اعتراض نماینده بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی شد. اما تعلل مدیریت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در جایگزین نمودن فرد جدید برای این مسئولیت خطیر، سبب ورود مدیریت قاطع شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی به مسئله شد.

در این خصوص ناصرشریفی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: هر کارمندی حق این را دارد که سه سال مرخصی بدون حقوق داشته باشد و این مدیر نیز به مرخصی رفته است. اما گله ‌مندی ما از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی این است که اگر مدیری به مرخصی طولانی مدت می رود باید بدون فوت وقت و پیش از اینکه حاشیه‌سازی ها برای وی بیشتر شود، به این موضوع خاتمه داده می شد.

وی همچنین افزود: تاکید ما به مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش و شرکت ملی پخش بر این است که مدیر جدید تا قبل از پایان سال معرفی شود . از این رو مسئولین شرکت قول مساعد داده اند که به این موضوع در روزهای پیش رو سریعا رسیدگی شود.